Guide : Skoteråkning i Gördalen.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Sv: Guide : Skoteråkning i Gördalen.

Enkelt..
Fulufjället = Endast ledkörning...
Övriga fjäll = fri åkning...
Skogsplantering = körförbud..
Körning i byn = ledkörning och inga fullgasrepor (ingen blir imponerad av dig heller när du nu gör det, finns inga brudar att impa på i byn heller).
Om man kollar på skoterleder.org så är drevfjället också grön markerat?
 

Goeras

Välkänd medlem
10 dec 2011
116
0
6
Falun
Var i Gördalen för första gången nu i helgen.
Gott om snö och fin åkning när man hittade sina "smultronställen"
Synd bara att lederna fort blev sönderkörda i dessa plusgrader, men det är ju smällar man får ta när halva sverige är där och åker :)

Då alla stugor var fullbokade så lyckades vi få ett rum på Skräddarns vilket jag starkt kan rekommendera.
Trevligt bemötande och grym service! 350kr/person och dygn inklusive en stadig frukost, plus att man slipper städa och släpa på sängkläder osv.
 
E

ejwbegysv

Sv: Re: Sv: Guide : Skoteråkning i Gördalen.

Är det inte friåkningsförbud även i Lillådalen och runt masten vid Hållskäret och runt Slättåstjärnen ?
Fulufjället = Endast ledkörning...
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Ja när man läser lite närmare på länsstyrelsen så står de ju faktiskt inget om nått förbud. Är en jäkla soppa det här igentligen med kommunala regleringsområden, naturreservat, stadsplanerat osv, inte helt lätt att ta reda på ett nytt ställe där man inte varit.
 
E

ejwbegysv

Bensinpumpen avstängd men vi jobbar på att öppna den igen...

Puder är det nog dåligt med.. kanske högre upp i terrängen..
 
E

ejwbegysv

Inget jag har hört men 2km runt idpersätern känns rätt ok ändå :)
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Bensinpumpen avstängd men vi jobbar på att öppna den igen...

Puder är det nog dåligt med.. kanske högre upp i terrängen..
Är det strul med "oljebaronerna" som hellre vill sälja till tätorterna? För jäkla sorgligt i så fall.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
 
E

ejwbegysv

Att köpa bensinen är inga problem förutom att det är dyrt som fan...

Att fylla befintlig tank kostar ca 100 000kr... Nuvarande ägare ser ingen lönsamhet i att driva det vidare.. Kortläsare verkar också vara knepigt att få till.. Jag och far försöker hitta på nån lösning så fort som möjligt.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Ja det är då 30-40cm puder som gift sig väldigt bra med skaren, går att burka runt hur man vill och samtidigt är det bra driv.