Glykolen Magiskt Försvinner!!

tele

Välkänd medlem
10 jan 2012
157
2
6
Gubböle, Umeå
Stiften har jag redan tagit lös, och dom var bruna och fina. Som sagt så körde jag ner motorblockstätning i systemet. Varmkörde ordentligt sen en lugn 3 milars sväng så det riktigt fick gå runt i kylarsystemet.
Resultatet blev då lyckat!
Det slutade läka och nivån är kvar på där jag fyllde den sist! :)
Grattis då till en billig renovering.

Dessa produkter har hjälpt mig några ggr, firman där grannen jobbar är delägare i ett av dessa bolag.
Alla som tycker det är skit har ofta hört av sin kompis pappas väns lillebror om att ngt skurit pga dessa produkter... :blink1:

Bara låta dom tro det då... :bigsmile:

Men visst är det nån gång bättre att byta det trasiga men det märker du om det börjar läka igen, den lär knappast skära pga vad du hällt i den.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Alla som tycker det är skit har ofta hört av sin kompis pappas väns lillebror om att ngt skurit pga dessa produkter... :blink1:

Jag skulle aldrig våga rekommendera en sån produkt, jag fick byta värmepaket på bilen för 6000:- efter användning av detta.

Att en maskin skär är kanske höjden av otur, men faktum är att dessa produkter KAN klumpa ihop sig, och gärna på ställen som redan är trånga, tex termostathus.

tele

Välkänd medlem
10 jan 2012
157
2
6
Gubböle, Umeå
Jag skulle aldrig våga rekommendera en sån produkt, jag fick byta värmepaket på bilen för 6000:- efter användning av detta.

Att en maskin skär är kanske höjden av otur, men faktum är att dessa produkter KAN klumpa ihop sig, och gärna på ställen som redan är trånga, tex termostathus.
Men om du vet att produkten förstörde så tog du väl kontakt med firman som tillverkat produkten?

Varför hällde du i produkten från början?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Men om du vet att produkten förstörde så tog du väl kontakt med firman som tillverkat produkten?

Varför hällde du i produkten från början?
Hur kan någon rekommendera att hälla ner gunk i kylarvätskan utan att ens felsöka ordentligt?

Allt man gör är att trycksätta försiktigt med kompressor och se vart det läker...

Alt kolla stiften och toppen på kolven så det inte rinner in i motorn. Kom igen nu vi pratar om 1 timme i garaget.

Det är skillnad på en bil och en skoter btw.

tele

Välkänd medlem
10 jan 2012
157
2
6
Gubböle, Umeå
Hur kan någon rekommendera att hälla ner gunk i kylarvätskan utan att ens felsöka ordentligt?

Allt man gör är att trycksätta försiktigt med kompressor och se vart det läker...

Alt kolla stiften och toppen på kolven så det inte rinner in i motorn. Kom igen nu vi pratar om 1 timme i garaget.

Det är skillnad på en bil och en skoter btw.
Läs gärna mina inlägg igen och berätta vart jag rekommenderat att INTE felsöka innan? Senast jag använde detta var när oljekylaren på min A6 4,2Quattro läckte, verkstaden ville ha ca 12000 för byte inkl material. Dom tyckte själva att vi skulle prova hälla i detta först, det funkar fortfarande.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
tele, så du vidhåller att detta är en reparationsmetod som man kan rekommendera? En seriös lösning på problem med läkage, enligt dig?

tele

Välkänd medlem
10 jan 2012
157
2
6
Gubböle, Umeå
tele, så du vidhåller att detta är en reparationsmetod som man kan rekommendera? En seriös lösning på problem med läkage, enligt dig?
Jag kan rekommendera den då jag själv bara har positiva resultat av dom gånger jag provat.

Men självklart bör man felsöka först, jag skulle juh inte hälla i det om det vore billigt eller enkelt att åtgärda riktigt istället.

Men som i mitt senaste försök så sparade jag nästan 12000:- så då känns det rätt lönt. Oljekylaren kostade annars 5000:- plus lite smågrejer och arbete på 7000:- då den sitter rätt illa till på A6an med V8 iaf.

Men har ni fakta som talar emot så fram med det...

Annars om ni har vägarna förbi kanske grannen kan fixa en tur med er hos Payback