Gaswire/oljewire

rhey

Medlem
12 nov 2009
10
0
1
Är det någon som vet vilket avstånd det ska vara på vire sträckaren till vire som går till oljepumpen, för körning på havsnivå 0-600möh, Avståndet då mellan låsmuttern och slutet på sträckare, dvs, hur långt ska gängorna vara? om någon förstår frågan:bigsmile:

Attachments

Last edited:

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Måttet vid oljepumpsvajerns sträckskruv (hur långt man kan dra ut vajern) avgörs av årsmodell och vilken motor du har. Alla motorer har inte lika sträckning. Förr kollade man märkningarna på oljepumpen och reglagearmen men detta är historia.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Måttet vid oljepumpsvajerns sträckskruv (hur långt man kan dra ut vajern) avgörs av årsmodell och vilken motor du har. Alla motorer har inte lika sträckning. Förr kollade man märkningarna på oljepumpen och reglagearmen men detta är historia.
Tack!

Då har jag lärt mig något nytt!

rhey

Medlem
12 nov 2009
10
0
1
Mycket olja drar den väl inte men förra ägaren hade ställt upp den sa han, men skulle vilja ha de på original inställning nu!, Maskinen är en Renegade 1000SDI -07

rhey

Medlem
12 nov 2009
10
0
1
Vilket avstånd skulle de vara som ja hade på bild?`tacksam för svar :D
Världen kan vara liten ibland ;)

rhey

Medlem
12 nov 2009
10
0
1
Någon som har koll på vilket fabriksavståndet ska vara?
Visst om jag uppfattat de rätt så ju kortare avstånd desto mindre olja? och längre så blir det mer olja?

tobbilobbi

Medlem
2 aug 2009
32
0
1
Piteå
men ställde inte ski-dooverkstäderna upp oljepumpen på 06/07-orna? Har för mig att dom hade lite problem i början att dom fick för lite olja. Det är då vad jag fick höra av bekanta samt ski-doo i piteå, ville bara påpeka det :)

rhey

Medlem
12 nov 2009
10
0
1
Ska dit vara samma avstånd på alla motorer?
Har hört någonstans att det ska vara "slakket" i gasreglaget + 16,5mm kan detta stämma?

Beskrivningen du ladda upp är det till 1000SDI? :D Tack btw!!!

Last edited: