Hej!
För ca 2veckor sedan var jag och två kompisar iväg till åkersjön för att äntligen få testa våra nya maskiner på "riktigt" när det väl var dags för att åka iväg så tog jag mig till macken där jag känner att det står inte rätt till, motorn var som helt orkeslös på låga varv.
Jag körde några km till sen kollade jag stiften och dom var svart fast det högra stiftet hade fått som en vit rand, väldigt liten rand. I denna stund la jag av remmen och blev bogserad hem. Gjorde ren förgasarna så gott jag kunde vi stugan dock utan resultat.
Blev ingen körning för mig.
Hemma har jag felsökt så gott jag kunnat med hjälp av tips från Boost III, hemma har jag testat; byta tändsrift till BR9EYA, rengjort förgasarna en gång till riktigt i garaget, sprutat startgas bakom variatorn för att kolla om packboxen är hel och upplevde ingen förändring i varvtalen, OCH NU är jag på bränslepumpen som jag trode var defekt men är osäker nu när jag fick hem en ny/begagnad pump som betedde sig likadant när jag trycktestade den med munnen som den gamla.
Länkar en video från hur det ser ut när jag blåser och suger i slangen som går till blocket. https://www.youtube.com/watch?v=ckXaSMHFV34&feature=youtube_gdata_player
Ska det komma luft ur detta hål eller läker membranet?
Kom gärna med andra saker jag kan testa och kolla.
Tack.
För ca 2veckor sedan var jag och två kompisar iväg till åkersjön för att äntligen få testa våra nya maskiner på "riktigt" när det väl var dags för att åka iväg så tog jag mig till macken där jag känner att det står inte rätt till, motorn var som helt orkeslös på låga varv.
Jag körde några km till sen kollade jag stiften och dom var svart fast det högra stiftet hade fått som en vit rand, väldigt liten rand. I denna stund la jag av remmen och blev bogserad hem. Gjorde ren förgasarna så gott jag kunde vi stugan dock utan resultat.
Blev ingen körning för mig.
Hemma har jag felsökt så gott jag kunnat med hjälp av tips från Boost III, hemma har jag testat; byta tändsrift till BR9EYA, rengjort förgasarna en gång till riktigt i garaget, sprutat startgas bakom variatorn för att kolla om packboxen är hel och upplevde ingen förändring i varvtalen, OCH NU är jag på bränslepumpen som jag trode var defekt men är osäker nu när jag fick hem en ny/begagnad pump som betedde sig likadant när jag trycktestade den med munnen som den gamla.
Länkar en video från hur det ser ut när jag blåser och suger i slangen som går till blocket. https://www.youtube.com/watch?v=ckXaSMHFV34&feature=youtube_gdata_player
Ska det komma luft ur detta hål eller läker membranet?
Kom gärna med andra saker jag kan testa och kolla.
Tack.