Fransning/Varmgång av rem Pro-Rmk 800 2012

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Hur f-n kan du slänga in en glad gubbe bakom ordet chassiebyte, tycker du att man lyckats om skotern landat i nåt träd eller liknande? Inte underligt att man behöver syrgas varje år försäkringsbrevet landar i brevlådan....
Inga glada gubbar nu längre, skulle och hämta skotern idag efter 5 veckor på bil-laget för att spendera helgen i kåbdalis med sol och -5, vid 1 idag ringer bil-laget och meddelar att dom sågat ut för stora hål till betterboardsen och måste beställa ett helt nytt chassie från usa IGEN!! Alltså ungefär 1 månad till, nu är man arg!

edit: sa även till dom att jag gärna kunde montera betterboardsen själv eftersom det alltid kan vara kul att få hålla på lite i skotern men det skulle dom fixa.
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Förstår inte heller, allt är monterat och det går att stå på dom men "kanten" där betterboardsen ligger har han tydligen sågat helt åt helvete så det är inte stadigt, dessutom har dom borrat sönder betterboardsen så att det är cirka 20-30 hål där dom borrat fel.. dom beställer nytt chassie och 13ons fotsteg för besväret.. hur kan man ge goodwill på något som verkstan har pajjat? har inte kollat på den och bör nog inte prata med dom just nu när studinen är nära att ta slut helt så får väl fortsätta drömma om öppna ängar och branta berg i en månad till..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Hade det vart min maskin så hade jag nog bytt verkstad... Kan man inte änns montera ett par BB så kan man börja undra hur mycket av resten av maskinen som är rätt...
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Kan dom inte förstärka med lite"tattar rep"så skotern går att använda tills nya tunneln anländer?sässongen är ju nog kort...
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Servade på KM i luleå tidigare men efter endel felbeställningar, otrevliga bemötande och lögner rätt upp i ansiktet så bytte jag till bil-laget där dom alltid varit skittrevliga och tidigare fixat allt utan pardon men nu börjar man ju undra vad dom har för kompetens där egentligen... ska ringa och prata med dom nån gång nästa vecka när man förmodligen lugnat ner sig lite.. ska även be dom montera variatorkitet jag beställt och kostar det en krona så är det sista gången jag sätter foten där..
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Eller låna ut en annan maskin tills nya tunneln kommer? Det hade jag krävt iaf!
När nån hade haveri på drivaxeln hade dom då lånat ut en Assault eller liknande..
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Eller låna ut en annan maskin tills nya tunneln kommer? Det hade jag krävt iaf!
När nån hade haveri på drivaxeln hade dom då lånat ut en Assault eller liknande..

Hade krävt det utan att blinka. Pajjar dom maskinen på detta sätt får dom bjuda på en demo skoter tills maskinen din är fixad å inget annat.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hade krävt det utan att blinka. Pajjar dom maskinen på detta sätt får dom bjuda på en demo skoter tills maskinen din är fixad å inget annat.
Menar det. Borde vara en självklarhet som man inte ens ska behöva be om. Annars är det bara att ta ärendet vidare.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Servade på KM i luleå tidigare men efter endel felbeställningar, otrevliga bemötande och lögner rätt upp i ansiktet så bytte jag till bil-laget där dom alltid varit skittrevliga och tidigare fixat allt utan pardon men nu börjar man ju undra vad dom har för kompetens där egentligen... ska ringa och prata med dom nån gång nästa vecka när man förmodligen lugnat ner sig lite.. ska även be dom montera variatorkitet jag beställt och kostar det en krona så är det sista gången jag sätter foten där..

Lider med dig. Hoppas allt löser sig fort.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
bytte jag till bil-laget .
Kanske det sämsta valet du har gjort.
Bara mina kompisar och bekanta har säkert 20 historier att berätta om dom.
Att dom får sälja skotrar fortfarande är för mig en gåta.

Efter veven gick av så körde jag gas i botten allt jag kunde (mycket mer än jag någonsin gjort)
bara för att kolla om det höll.

Det gjorde det för övrigt.

Nu är skotern såld och jag kommer aldrig mer att handla av dom.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Kanske det sämsta valet du har gjort.
Bara mina kompisar och bekanta har säkert 20 historier att berätta om dom.
Att dom får sälja skotrar fortfarande är för mig en gåta.

Efter veven gick av så körde jag gas i botten allt jag kunde (mycket mer än jag någonsin gjort)
bara för att kolla om det höll.

Det gjorde det för övrigt.

Nu är skotern såld och jag kommer aldrig mer att handla av dom.
Det finns alltid två sidor av en historia.... jag började handla av Bil-Laget för 15 år sedan och handlar gladeligen av dem än idag! Har hunnit passera många olika maskiner genom mina händer under alla år och att Bil-Laget skulle vara sämre än nån annan är rent skitsnack! Håller dem snarare som bättre än övriga aktörer.