ET 340 allmänna funderingar, huvgaller mm

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
På et:n behöver du endast ta av lagret på högra sidan, öppna upp växellådan, lossa på kedjan, ta av nedre drevet och skjuta drivaxeln åt höger.
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Angående förlägningen så borrar du nya hål en bit bakanför orginal hålen i tunneln och sen så slänger man bara dit en plåt där jag hade höjt min på bilden fast du ska ha en avlång plåt så du kan borra hålen en bit bak. Du ska inte flytta bak boggien 15cm om du ska ha en 307:s matta du ska nog flytta bak den 6-8 cm.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
måste bara länka till denna;)

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=18366

dyker väll upp en till sån här tråd snart
Förstår inte riktigt vad du menar med det. Är inte vi som diskuterar ET i denna tråd seriösa eller vadå?

För övrigt så var jag nyss ut med måttbandet och mätte min avsågade matta till ET:n så mattan till korta ET är 276 cm. Sen kanske det är ET T eller TR som är 290 men den korta är iaf 276 cm.

Apropå Förlängningsplåtarna så fattar jag inte hur man ska få dit dom som egentligen för plåtarna som redan sitter på boggien sitter ju i bakre boggieaxeln ochså med fjädrar mm. Tog en bild på hur det ser ut men den kommer senare.
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Det går att pressa på dom själv om man har en press. men jag läste på snowperformance att man kan lägga drivaxeln i frysen och sedan läggar man drivhjulen i hett vatten. För axeln krymper och hjulena sväller, sedan skruvar man fast drivaxeln i ett skruvstycke och knackar försiktigt på hjulen på axeln