med det va för "pirat drevet" väll??? visst kostade ett orginal drev kring 450-550??250 riksdaler![]()
med det va för "pirat drevet" väll??? visst kostade ett orginal drev kring 450-550??250 riksdaler![]()
Jaså? Så pass.. Såg inte det på sprängskissen iaf :O Endast på gammla kedjehuset..Loctita båda bultarna i kedjehuset.
orgi skulle gå på 800 riksdaler enligt crossfixmed det va för "pirat drevet" väll??? visst kostade ett orginal drev kring 450-550??
Fel av mig kanske, var ett tag sen jag hade isär det. Sitter det låsring bara till nedre drevet?Jaså? Så pass.. Såg inte det på sprängskissen iaf :O Endast på gammla kedjehuset..
Jo låsring på nedre. Bara bricka på övre men det ska tydligen inte vara loctite där heller enligt skiss. Men det får man väl göra som man vill. Det är inte lika stora påfrestningar/oljigt där som på det nedre..Fel av mig kanske, var ett tag sen jag hade isär det. Sitter det låsring bara till nedre drevet?
Övre bulten ska då loctitas eftersom det inte finns nån slags låsning till den...
Jag skulle INTE köra utan loctite på bulten...Jo låsring på nedre. Bara bricka på övre men det ska tydligen inte vara loctite där heller enligt skiss. Men det får man väl göra som man vill. Det är inte lika stora påfrestningar/oljigt där som på det nedre..
Sant. Men det finns nog ingen större risk för i sånna fall borde det ju vara med på sprängskissen.Jag skulle INTE köra utan loctite på bulten...
Inge roligt om den skulle lossna och ramla ner i huset...
Har inte kört en 800 med 23 kugg. Men skillnaden är grymt stor från 23 till 21 kugg på min förra 600cc. Tror inte du skulle bli besviken. Du kan ha samma kedja med (104länk). Bara att köpa drevMin maskin är nerdrevad 2kugg, alltså 25? Är det stor skillnad mellan 25-23kugg?
Har beställt 23 drev och 104 kedja nu. Så det blir spännande att testaHar inte kört en 800 med 23 kugg. Men skillnaden är grymt stor från 23 till 21 kugg på min förra 600cc. Tror inte du skulle bli besviken. Du kan ha samma kedja med (104länk). Bara att köpa drev
Såg att du hade frågat om pris på 104 länks kedja tidigare.. Du kör alltså med 106 länk till din nuvarande drevning (25/45)? Då måste du byta kedja.. Blir alldeles för lång annars.
Det blir bra det! Du skulle sagt till. Har 23 drev och 104 kedja liggandes helt oanväntHar beställt 23 drev och 104 kedja nu. Så det blir spännande att testa
Någon som vet om man bör göra något åt variatorerna när man drevar ner till 23kugg?
Okej hoppas du fick bra pris dåKedjan jag köpte var beg och satt orginal på en lynx. Det var 13w och 104 länk.
Det finns väl bara en sorts kedja 13w 104 länk? Ingen starkare och svagare eller nått sånt?
Lilla drevet kostar ju 250;- så kanske värt att köpa ett nytt?Hej,
Jag har en mxz 600 etec med drevning 25/45 och org 32mm matta. Bör jag dreva ner till 23 kugg? Ska dra lite pulka och vill ha mera klipp. Jag är ingen som ligger och pressar på sjöar...
Om det funkar, finns det nån som vill sälja ett 23 kuggars?