DPM problem MXZ800-01?!?

raketen

Medlem
12 dec 2008
10
0
1
Har haft isär förgasarna och rengjort under jul, har även bytt tändkablar mm. När jag satt ihop allt idag och skulle ta premiärturen för året så går den inte, dör (böar) direkt vid gaspådrag, gick lite med chock. Undersökte lite kom fram till att den gick skapligt, men inte bra utan halv chock, om man tog bort slangarna som går från gasarna till DPM:en, alltså dom som går in i DPM:en rakt framifrån.
Har DPM:en pajat? Om den nu pajat så antar jag att den får för lite luft eftersom den gick bättre utan att slangarna sitter där, kan jag kopplar bort DPM:en och testa på nått mera sätt så den får mer luft?

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
den borde dra tjuvluft nånstans om du måste köra med choken har ett komplett dpm system annars o sälja. oringspackningen på gasarna kan vara rätt knepig o få dit om den är gammal kolla med stargas runt flotörhuset

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Du har inte satt fast gasarna ordentligt alternativt så paja insugningsgummina då du bröt lös gasarna. Gör om gör rätt

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Det kan vara något av de små plastlocken i DPM galleriet (plastenheten där alla slangar sitter inkopplade) som lossnat, alternativt att någon av slangarna satts in på fel nippel.