Hallå.
Jag va iväg med min skoter och skulle köra den i bänk för att justera in förgasarna. Tyckte att den gick fett själv, när man kom ut i djupsnö så börja den bluddra och typ gå på en cylinder.
Efter första repan i bänken fick dom ut 45 hk!!! Han ringde och undra om den hade gått bra innan och jag sa den har gått hyfsat på led men inte varvat just mycket mer än 7000 varv + att den surar vid tyngre belastning (lössnö och uppförsbackar i typ raviner). Han sa att den dränkte sig i bensin.
Dom rev förgasarna medans jag var där och kunde inte hitta nått fel. Allt verkar va original, munstycken, nålar och allt. Kunde inte se nått fel i dom.
Den rök väldigt mycket när dom drog igång den och prata, svamla om packboxarna "emellan" vevstakarna. Inga raka svar på nått.
Tröttna på skotern och lät den stå kvar på firman för att de skulle fixa den men nu har min plånbok BÖRJAT TERRORISERA MITT PSYKE. Tror det kommer bli dyrt. Han prata om att klyva motorn , nämnde nått om 8 timmar á 590:-. Skruva kan jag men vet inte vart jag ska börja.
Vad kan det bero på att den får så mycket soppa? Drar den mer soppa om packboxar är slut? Själv har jag fått för mig att det blir tvärtom. Finns ju nån sorts dpm eller vad den nu heter, kan den spöka?
Han skulle inte börja med den med en gång så jag har nog lite betänketid, synd bara att det är 30 mil enkel resa till skotern.
Tacksamm för tips, många tips.///Jeppe
Jag va iväg med min skoter och skulle köra den i bänk för att justera in förgasarna. Tyckte att den gick fett själv, när man kom ut i djupsnö så börja den bluddra och typ gå på en cylinder.
Efter första repan i bänken fick dom ut 45 hk!!! Han ringde och undra om den hade gått bra innan och jag sa den har gått hyfsat på led men inte varvat just mycket mer än 7000 varv + att den surar vid tyngre belastning (lössnö och uppförsbackar i typ raviner). Han sa att den dränkte sig i bensin.
Dom rev förgasarna medans jag var där och kunde inte hitta nått fel. Allt verkar va original, munstycken, nålar och allt. Kunde inte se nått fel i dom.
Den rök väldigt mycket när dom drog igång den och prata, svamla om packboxarna "emellan" vevstakarna. Inga raka svar på nått.
Tröttna på skotern och lät den stå kvar på firman för att de skulle fixa den men nu har min plånbok BÖRJAT TERRORISERA MITT PSYKE. Tror det kommer bli dyrt. Han prata om att klyva motorn , nämnde nått om 8 timmar á 590:-. Skruva kan jag men vet inte vart jag ska börja.
Vad kan det bero på att den får så mycket soppa? Drar den mer soppa om packboxar är slut? Själv har jag fått för mig att det blir tvärtom. Finns ju nån sorts dpm eller vad den nu heter, kan den spöka?
Han skulle inte börja med den med en gång så jag har nog lite betänketid, synd bara att det är 30 mil enkel resa till skotern.
Tacksamm för tips, många tips.///Jeppe