Har du någon aning om hur nålarna ska sitta på en sådan här å hur munstyckena ska vara in ställd från grunden???
men i sverige åker väl dom flesta inte över 500+ över havet så mycket. Och det där med bestyckning gäller ju förgasare..insprutningsvarianterna drar ju inte så mycket mindre trots att dom ska ställa in själva.....det enda jag har märkt med cfi sdi efi osv är att det är mindre förbrukning vid hård körning..normal körning drar dom lika mycke som en "rätt" bestyckad förgasare
Jag struntar högaknings fullt i vad andra maskiner drar.. Min fåga var är om de någon som har en aning vad som man kan göra åt en sådan här maskin för att få ner brensleförbruningen å hur nålarna ska sitta från fabrik....
är den ombestyckad sedan den var ny? kolla färgen på stiften!Hej. Har en polaris edge touring-05. Tycker att den drar lite för mycket soppa.
Ca 2,4-2,7l vid vanlig led körning å ca 3,4-3,7l med kjälke är de normalt för just denna model eller? Är de någon som har en aning. Tacksam för svar
Men ni måste ställa in grejorna grabbar. jag åkte 33,6 mil på 5timmar och 8minuter på min renegade 800 power tek då drog den 1,4 l/mil (1,3999). Jag undrar bara varför en skoter ska behöva dra 3-5 liter/mil.
Hmm Det är tok som du som förstör lederna :mmph:Det är ju inte bara ett annat märke utan en helt annan motor dessutom. Polaris har alltid varit dryga på bränsle. Och visst, man kan bestycka ner/justera OM man har förgasare. Vilket inte jag har och ändå ligger min på 2,3-4,5 liter/milen.. Kanske går att få ner den på 2 liter men hur roligt är det att puttra fram i 40 km/h på leden och känna sej som farmor som ska på korvgrillartur ? Nej, en skoter med 130-150 hk har man för å gasa, å då kostar det
Hmm Det är tok som du som förstör lederna :mmph:
okok, tack Hur vet man att man har ves? Det står så på min luftburk men ingen annanstans vad jag sett.VES = Variable Exhaust System
Dvs, variabla avgasportar. De gör att avgaserna släpps ut vid olika tidpunkter beroende på hur mycket motorn varvar. Detta ger i sin tur mer effekt.