Biltemas skoterkläder

rx1driver

Medlem
8 okt 2014
49
0
6
Dalarna
Tja jag tänkte på kvaliteten om man känner på jackan o byxorna är dom ganska tunna I fodret men man ska väl ha långkallingar o tröja under men om man tar tygkvalitet och dragkedja! någon!?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Dom är nog minst lika bra eller något bättre än liknande kläder från något känt märke i samma prisklass.
Däremot så brukar man kunna hitta många fjolårs kläder nuårs hos skoterhandlaren som säljs ut för typ 50%, så då kan man hitta mycket bättre kläder för bara några pengar mer än ovan.
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Kan vara mycket bra kläder troligtvis tillverkad i samma Kina fabrik som våra dyra märkeskläder. För biltema har ju ingen egen fabrik. Läste testet av deras motorcykel hjälm för ett par år sedan. Bäst itest blev den i säkerhet. Fick bara lite sämre betyg i finish. Fick bättre betyg än min arai hjälm för 7000kr:eyebrows:
Så man kanske inte ska döma i förväg. Sen om utseendet är det bästa är ju en smaksak.
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
jag litar inte ett skit på biltema, det mesta är ren skit. Visa saker man inte behöver kvalitet på kan man köpa där. Och "bäst i test" ger jag inte mycket för.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Valt med omsorg är min erfarenhet att Biltema är skitbra.
Jag handlar massvis med saker därifrån-krympslang, kapskivor, färg, kabelskor osv osv-listan kan göras oänlig!
Sedan har jag gått på några riktiga smällar också-köpte en drivknut till en "till-och-från-jobbet-bil" för sisådär tio år sedan eller nåt sånt, den hade så dåliga toleranser att jag var tvungen att sätta den i hydralpress för att få den på drivaxeln-och sedan gav knuten upp ett halvår senare då damasken var tillverkad i ett gummi sämre än nåt från Durex...men totalt sett: Handlar man med omsorg är Biltema en kanonbutik. :)
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Valt med omsorg är min erfarenhet att Biltema är skitbra.
Jag handlar massvis med saker därifrån-krympslang, kapskivor, färg, kabelskor osv osv-listan kan göras oänlig!
Sedan har jag gått på några riktiga smällar också-köpte en drivknut till en "till-och-från-jobbet-bil" för sisådär tio år sedan eller nåt sånt, den hade så dåliga toleranser att jag var tvungen att sätta den i hydralpress för att få den på drivaxeln-och sedan gav knuten upp ett halvår senare då damasken var tillverkad i ett gummi sämre än nåt från Durex...men totalt sett: Handlar man med omsorg är Biltema en kanonbutik. :)
Letar en "gillaknapp" på den =)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Biltemas stora svaghet är ju att det kan vara väldigt varierande kvalité på både samma och olika prylar. En av anledningarna att dom kan köpa in sakerna billigt är väl att det inte är så noga med tolleranser och kvalitéts kontroll.

Kort och gott, det gäller att ha lite tur på vissa saker. =)
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Var och tittade på deras skoterkläder idag. Kändes som stabilare grejer än mina Snowpeople kläder. Ska tilläggas att jag kör 99% led och är inte och kryper i snön.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Jag köpte Biltemas skoteroverall för något år sedan, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Klader-och-stovlar/Vinteroverall-82805/ och den funkar väl hyfsat så länge det inte blir alltför aktiv körning. De skriver att den har "andasfunktion", men den funktionen är inte så mycket att hurra för. En halvtimmes aktiv åkning i skog och man kan vrida ur understället och det man har i innerfickan, som plånbok, mobil etc är totalt dyngsurt.
Men fryser, det gör man absolut inte hur kallt det än blir. Det var om skoter/vinteroverallen det, hur det tvådelade stället är får någon annan recensera.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk