Bengan gått i konkurs?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Nej det tror jag väl inte, det borde väl står på hemsidan om det var så kan man tycka. Vart har du fått det ifrån?:eek:
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Knappast, det är väl Sveriges största leverantör till Arctic grejer? Tvivlar på att dom gått i konkurs då dom lägger ut annonser på blocket nästan varje dag!
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
tyvärr så verkar det så,har vart uppe i ett annan tidnings forum även med länk till nån dagstidning i jämtland tror jag det var, verkar ha vart moms och/eller skatteskulder som var orsaken då det tydligen är staten som begärde firman i konkurs.
 
Last edited:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Lite märkligt att dom lyckats gå å KK när dom säljer så mycket som dom gör

Speciellt också när det är artic dom säljer, reservdelarna måste ju gå som smör i solsken ;) hehe...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det sjuka är att detta skedde i måndags och i tisdags sålde han fortfarande delar till min kompis...
Sen är det lite dåligt att han inte informera om detta på hemsidan?

Någon som vet vad som kommer hända här näst? Kommer det bli en grym utförsäljning eller något?

Mvh Rasmus
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Mystiskt, artiklen publicerades den 20 november, men de har lagt ut annons på blocket den 22 november. Läs denna annons, låter ju inte direkt som om de gått i konkurs när man läser den :S http://www.blocket.se/vi/7663921.htm?ca=3_s

"Har vi inte tillverkat till din modell så kan vi eventuellt göra till den också." Mystiskt :S :)

/Anton
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo han har ju inte informerat på hemsidan häller.

Samt att min kompis beställde delar från honom den 22:a november?
Jag har min cylinder och topp liggandes hos honom också..

Men ingen info till någon?!:confused:
Känns lite som han skäms över detta!

//Rasmus
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
ni tror inte han har 2 olika företag då varav ett kanske säljer som " vanligt " och det andra över nätet ?
bara en tanke ....
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Men begans motor består i stort sett av en person Bengan
(vet inte riktigt vad han heter)

Bägge företagen går ju under samma namn/adress då websidan och fysiska affären ligger på samma adress, så det vore konstigt om bara 50% av företaget gick i konkurs?

Men det blir och ringa han på måndag och reda ut lite vad som händer och sker..

//Rasmus
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Black magic sweden är ju ett aktiebolag. Han kanske kör bengans motor som enskillt bolag. Isåfall så ska väl inte bägge företagen konkursa...

Jag är lite dåligt insatt i företagande men omöjligt känns det inte.

Hade jag min skoter hos Bengans eller delar så skulle nog jag se till att få tillbaka dom. Trovärdigheten har fallit litegrann
 

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
37
Sikfors
www.jeppek.net
Det står ju internetföretaget så jag skulle tro det är separata företag. Och det bara är själv företaget som säljer över internet som gick i KK medans det "riktiga" fortfarande finns kvar.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
men e de inte så att bengan är återförsäljare av just black magic? black magic är väl en av leverantörerna hans väl.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
men e de inte så att bengan är återförsäljare av just black magic? black magic är väl en av leverantörerna hans väl.
Om han är återförsäljare för BM (alltså säljer BM-saker) så är ju BM ursprungsleverantör, förmodligen direktleverantör.
Dvs har du rätt i dina funderingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.