Knappast, det är väl Sveriges största leverantör till Arctic grejer? Tvivlar på att dom gått i konkurs då dom lägger ut annonser på blocket nästan varje dag!
tyvärr så verkar det så,har vart uppe i ett annan tidnings forum även med länk till nån dagstidning i jämtland tror jag det var, verkar ha vart moms och/eller skatteskulder som var orsaken då det tydligen är staten som begärde firman i konkurs.
Det sjuka är att detta skedde i måndags och i tisdags sålde han fortfarande delar till min kompis...
Sen är det lite dåligt att han inte informera om detta på hemsidan?
Någon som vet vad som kommer hända här näst? Kommer det bli en grym utförsäljning eller något?
Mystiskt, artiklen publicerades den 20 november, men de har lagt ut annons på blocket den 22 november. Läs denna annons, låter ju inte direkt som om de gått i konkurs när man läser den :S http://www.blocket.se/vi/7663921.htm?ca=3_s
"Har vi inte tillverkat till din modell så kan vi eventuellt göra till den också." Mystiskt :S
Men begans motor består i stort sett av en person Bengan
(vet inte riktigt vad han heter)
Bägge företagen går ju under samma namn/adress då websidan och fysiska affären ligger på samma adress, så det vore konstigt om bara 50% av företaget gick i konkurs?
Men det blir och ringa han på måndag och reda ut lite vad som händer och sker..
Det står ju internetföretaget så jag skulle tro det är separata företag. Och det bara är själv företaget som säljer över internet som gick i KK medans det "riktiga" fortfarande finns kvar.
Om han är återförsäljare för BM (alltså säljer BM-saker) så är ju BM ursprungsleverantör, förmodligen direktleverantör.
Dvs har du rätt i dina funderingar.