Beach 2012! Leksaker i sommar?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Wettas vinner.

:)
+1 ;)

Förlåt om jag kapar tråden, men har ju lite med ämnet att göra!

Är ute efter en skoter att köra på vatten med, och hittat en wildcat 700 från 92, någon som har erfarenhet av denna maskin som kan berätta om den kan vara lämplig/olämplig på något sätt?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Flummig bild på wettas bil om det nu är hans? I backspegeln är det gräsmatta, till vänster lagerlokal och framför ser det ut som sandstrand...
 
W

wettrob

Hehe, nä det är ej min bil, men får äran att sitta på passagerar sidan ibland ;)
Varför det ser ut som det gör är därför att han renoverar "stugan" på 600kvm.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Hehe, nä det är ej min bil, men får äran att sitta på passagerar sidan ibland ;)
Varför det ser ut som det gör är därför att han renoverar "stugan" på 600kvm.

Lilla stugan polarn din hadde=O)

Ja, lät som att han har lyckats rätt okej och helt klart han/du vinner roligaste leksaken=O)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Slog till och skaffade ett kombiinstrument Sommarnöje/endurocykel_och_skotertransportör

Visa bifogad bild 15668



Av vilken jävulens anledning funkar inte "infogningen" som den ska?
Nåt sånt har jag varit så ultrakåt på lääänge, men besinnat mig. Kul ända till man ska betala skatteländet.
Och bränsleeländet... :(

(Funkar dock bra för dom med förmånen att kunna "få" bränsle via jobbet eller liknande, då kan man ju leva med skatten)

-Men ååååhhhhh va frän dom är! :D
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Nåt sånt har jag varit så ultrakåt på lääänge, men besinnat mig. Kul ända till man ska betala skatteländet.
Och bränsleeländet... :(

(Funkar dock bra för dom med förmånen att kunna "få" bränsle via jobbet eller liknande, då kan man ju leva med skatten)

-Men ååååhhhhh va frän dom är! :D
Skatten är på 2200 så det är väl inte så farligt, Den går nämligen på fordonsbränsle och inte lampolja! =)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Skatten är på 2200 så det är väl inte så farligt, Den går nämligen på fordonsbränsle och inte lampolja! =)
Oj.
Jag menar: fordonsbränsle. *Oj*
Kommer man verkligen ända till fjällen med släp efter en sån utan att fylla släpet med reservdunkar? ;)

Som kuriosa, apropå bensin. Vår familjebil -Sharan V6 4motion- går om man är försiktig, att köra landsväg på ~0.82 l/m. Med kåpsläp och två skotrar och vinterdäck, 1.16 l/m.
Men om jag kör bilen utan släp, fast gasar som om jag hade släp-så drar den ~1.1.
Det är alltså inte släpets fel att det drar extra bränsle, det är gasfoten! ;)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Dieselmodellerna tar inte en droppe mindre än bensinarna..... särskillt inte dom senaste avgasrenade varianterna. Och så kostar dom nån hundratusing mer.

Min är desutom bara "en liten 1500" och då är det fordonsbränsle som gäller, eller närmare bestämt E85 i detta fall. Ligger oftast på 1,6-1,7L/milen blandad körning på sprit, blir intressant att se vad som händer när det blir kallt och jag får gå över på bensin.