Beach 2012! Leksaker i sommar?

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Med en vårvarm dag med 12 grader varmt och torr asfalt och en vinter som onekligen lider mot sitt slut och sommaren nalkas med stormsteg. Då börjar jag fundera på vad jag ska sysselsätta mig med när gastummen börjar spasma och skotern samlar damm.

Vad ska ni pyssla med i sommar? Dela gärna med er av detta och bilder vill vi självklart se.
Leksaker? Helst motordrivna, men annat välkomnas.
Projekt? Stora som små.
Resa? Lapa sol runt medelhavet eller våråkning på island?
Fiske? Nej, inget nördigt fiskesnack här:)

Eller vad som nu kan tänkas tilltala er när solen står högt och skotertankar ligger i fjärran och darrar.
 
Last edited:

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

de är väll ändå beach 2012 först? ;)

edit* fyfan att ni drar upp sommartankar redan.. får ångest av snöfri mark
 
Last edited:

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

Jag plockar fram min Yamaha Raptor 700SE Big Bore och sen blir det åka av.
Är fotograf så det blir att ta med sig kameran ut och åka efter gamla skogsbilvägar och upp på berg för att leta fina motiv! Det är faktist NÄSTAN lika kul som skoter ;) (förutom att man måste hålla sig på vägarna då)

Sen är vi ett gäng som ska starta paintballuthyrning och även tävla paintball i Norrlandsserien hade vi tänkt, så det ska bli roligt!
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

de är väll ändå beach 2012 först? ;)
Ja visst. Har knappat in 2013 på tangentbordet så många gånger de senaste veckorna så jag fortsatte helt enkelt. Går det att ändra rubriken i efterhand, eller kan moderator vara så snäll?
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

Blir nog ut och försöka nöta lite gummi med turbobeemern. Det är en rätt tidskrävande sommarleksak :p.
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

Blir att köra en del Watercross tävlingar. Blir nog en sm serie av det i sommar som det låter nu.Med finalen i lycksele på motorveckan
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

Tror faktiskt att jag ska damma av motorcykeln och köra lite i sommar, sålde av 2st båtar förra året så nu borde det finnas lite mera tid :)
Annars har jag en äldre träsnipa med Ablin o-11 inombordare som man kan lägga ner precis hur mycket tid på som helst. Och just det.. vi ska få tillökning med barn nr2 i familjen lagom till semestern :)
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Sv: Beach 2013! Leksaker i sommar?

Tror faktiskt att jag ska damma av motorcykeln och köra lite i sommar, sålde av 2st båtar förra året så nu borde det finnas lite mera tid :)
Annars har jag en äldre träsnipa med Ablin o-11 inombordare som man kan lägga ner precis hur mycket tid på som helst. Och just det.. vi ska få tillökning med barn nr2 i familjen lagom till semestern :)
Gratulerar!
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
I sommar blir det att köra cross, båda smågrabbarna har också fått sommar leksaker, ena kör fyrhjuling och ena Ktm :bigsmile:
Man ska ha roligt året runt.
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Med en vårvarm dag med 12 grader varmt och torr asfalt och en vinter som onekligen lider mot sitt slut och sommaren nalkas med stormsteg. Då börjar jag fundera på vad jag ska sysselsätta mig med när gastummen börjar spasma och skotern samlar damm.

Vad ska ni pyssla med i sommar? Dela gärna med er av detta och bilder vill vi självklart se.
Leksaker? Helst motordrivna, men annat välkomnas.
Projekt? Stora som små.
Resa? Lapa sol runt medelhavet eller våråkning på island?
Fiske? Nej, inget nördigt fiskesnack här:)

Eller vad som nu kan tänkas tilltala er när solen står högt och skotertankar ligger i fjärran och darrar.
Annars får du väl ta släpvagn till Jorm, full åkning till maj lätt :)
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
i sommar blir det att jobba som en liten n*ger och så blir det väl båt,jet ski, och vindsurfing när det hinns.
ska väl ta en och annan fisketur också^^
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo hej jag ska joppa som en galning och köpa mig en ny skoter.

Nej men förutom det så blir det renovering av en gammel Volvo Amazon, B230 och 5-växlad låda ska ner. Nu är det funderingar på vad som ska göras åt motorn och så har jag dubbla weber 48or liggandes och jag tycker dom måste komma till användning. :) Förövrigt ska den utvändigt se ut så original som möjligt, lite tuffare fälgar än plåtisar med kromring och ful koppen där är ju ett måste, men där går gränsen.

Sen när det finns tid över så blir det FLUGFISKE med dom fantastiskt sociala myggen som följer en vart man än går :D
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
hoppas kunna inspirera några av er att bygga skotersläp...
förutom detta ska jag vara pappaledig från påsk till Augusti, sen lär det väl bli massa byggnationer(husägare ni vet) men framför allt hoppas jag kunna styra upp lite vattenskoteråkning/tester typ som det vi gjorde när vi gav ut ett sommarnummer.

kanske kanske kan man få till att göra klart bilprojektet också, Nissan Navara -04 som ska höjas,breddas och förlängas