Bara lite tips om vilken skoter som passar bäst till detta.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja den är kort :)
Men en kort maskin sjunger ju inte så fort du viker av leden. Du kommer långt med lite teknik på den a. Du får inte vara så feg bara ;-)

Såg ju bra ut den där. Du kan ju fråga vrf han bytt cylindrar dock. Antagligen skurit då cylindrar sällan är något man byter i förebyggande syfte.
Nu är det ju inge fara om den skure så läge den är ordentligt lagad m.m. :)
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Har du funderat på möjligheterna att hyra maskin några gånger? Även om jag är lite kluven om jag skulle gilla det själv... Har jag bekanta som gjort det i många år och anser att det är solklart billigaste och smärtfriaste sättet för dom att njuta av skoteråkning. Om det är en möjlighet i anslutning till där du kör. Kan vara värt att åtminstonne ta sig en funderare på vad det skulle kosta mot vad en realistisk budget för egen maskin kan tänkas kosta. Lär framförallt vara intressant om du har begränsat med körtillfällen. Där du får köra nya och körklara maskiner.
 

jeppe123

Medlem
31 jul 2012
34
0
1
eskilstuna
Har du funderat på möjligheterna att hyra maskin några gånger? Även om jag är lite kluven om jag skulle gilla det själv... Har jag bekanta som gjort det i många år och anser att det är solklart billigaste och smärtfriaste sättet för dom att njuta av skoteråkning. Om det är en möjlighet i anslutning till där du kör. Kan vara värt att åtminstonne ta sig en funderare på vad det skulle kosta mot vad en realistisk budget för egen maskin kan tänkas kosta. Lär framförallt vara intressant om du har begränsat med körtillfällen. Där du får köra nya och körklara maskiner.
Vill ej hyra, finns ej någon i närheten och så fort man kommer mot sälen kostar det skjortan. Vill ha egna maskiner.
 

jeppe123

Medlem
31 jul 2012
34
0
1
eskilstuna
Ja den är kort :)
Men en kort maskin sjunger ju inte så fort du viker av leden. Du kommer långt med lite teknik på den a. Du får inte vara så feg bara ;-)

Såg ju bra ut den där. Du kan ju fråga vrf han bytt cylindrar dock. Antagligen skurit då cylindrar sällan är något man byter i förebyggande syfte.
Nu är det ju inge fara om den skure så läge den är ordentligt lagad m.m. :)
Skulle du kunna ge exempel på långa maskiner?
 

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Ski-doo summit, Arctic cat M7/8, Polaris RMK.

Motsvarande halvlånga: Renegade, Crossfire, Switchback.
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Har själv haft en förlängd Fusion. Den tog sig fram helt okej, men har du mer pengar rekomenderar jag något annat. Dels pga bränsleekonomi, inte nå vidare tyckte jag iaf på 600an. Sen var den lite svårtmanövrerad för ren lek. har man 30-35 så är fusion en rolig maskin. Men kan du lägga 40+ så finns det bättre.

Går själv i köptankar inför denna vinter. Mycket svårt att bestämma mig. Kommer lägga ca 45-50 000. Haft ögonen på Phazer, tycker den verkar ruskigt frän om den moddas med rätt saker. Men kräver lite pengar och kunskap och främst en massa tid. Summit kan vara ett alternativ men jag inbildar mig att den inte är så värst trevlig på led? Jag vill mer ha crossover. Pappas Shift 600cc 136" är underbar.
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Tack för tipsen, dom behövs! Rev:en ser grymt snygg ut och verkar väldigt bra, får se om jag införskaffar mig en sådan!

En sak bara, eftersom jag bor nere i eskilstuna, de flesta skotrarna ligger högt uppe i norr. Vet ni hur man fraktar ner dom och gör ett säkert och bra köp? Ifall någonting skulle hända?
Jag hyrde ett envägssläp när jag köpte senaste skotern. Hyrde på en Statoilstation och lämnade släpet på en annan station.
http://www.thulerental.se/default.asp