Ja det är mycket effektivare än org. du kan lägga handen på pipan om du har lagt på bandaget på rätt sätt då den har full temp.Tja!
Kan jag ta bort min värmesköld (runt pipan) i alu och ersätta med avgasbandage? är det lika effektivt för att stoppa värme? Mitt batt är placerat ganska nära pipan just nu.
Jag kollade bilden och det vart snyggt. la du avgasbandaget utanpå alu-skölden? ser ut så på bilden tycker jag.Jag tog bort aluplåtarna och lackade pipan + burken och lindade sedan pipan med avgasbandage. Jag tkr det blev bra iaf:nerd: (kolla i mitt album)
tror ni har fått detta om bakfoten man lägger ju inte avgasbandage för att ta bort värmen utåt.utan man lägger detta för att behålla pipan varm så att motorn kan bygga upp effekten mkt snabbare..
du kan köra utan den där plåten om du vill oxå.men pipan blir mer kännslig för kyla och kan leda till att den börjar bluddra om de kommer för mkt kyla direkt på..
om du kan så sätt gärna avgasbandage och sen plåten..då är de typ perfekt.men annars.jaa du kan sätta enbart bandage.de ger bättre isolering än plåten...