Avgasbandage

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Tja!
Kan jag ta bort min värmesköld (runt pipan) i alu och ersätta med avgasbandage? är det lika effektivt för att stoppa värme? Mitt batt är placerat ganska nära pipan just nu.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Jag tog bort aluplåtarna och lackade pipan + burken och lindade sedan pipan med avgasbandage. Jag tkr det blev bra iaf:nerd: (kolla i mitt album)

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Tja!
Kan jag ta bort min värmesköld (runt pipan) i alu och ersätta med avgasbandage? är det lika effektivt för att stoppa värme? Mitt batt är placerat ganska nära pipan just nu.
Ja det är mycket effektivare än org. du kan lägga handen på pipan om du har lagt på bandaget på rätt sätt då den har full temp.

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Jag tog bort aluplåtarna och lackade pipan + burken och lindade sedan pipan med avgasbandage. Jag tkr det blev bra iaf:nerd: (kolla i mitt album)
Jag kollade bilden och det vart snyggt. la du avgasbandaget utanpå alu-skölden? ser ut så på bilden tycker jag.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
tror ni har fått detta om bakfoten:) man lägger ju inte avgasbandage för att ta bort värmen utåt.utan man lägger detta för att behålla pipan varm så att motorn kan bygga upp effekten mkt snabbare..
du kan köra utan den där plåten om du vill oxå.men pipan blir mer kännslig för kyla och kan leda till att den börjar bluddra om de kommer för mkt kyla direkt på..
om du kan så sätt gärna avgasbandage och sen plåten..då är de typ perfekt.men annars.jaa du kan sätta enbart bandage.de ger bättre isolering än plåten...

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
tror ni har fått detta om bakfoten man lägger ju inte avgasbandage för att ta bort värmen utåt.utan man lägger detta för att behålla pipan varm så att motorn kan bygga upp effekten mkt snabbare..

du kan köra utan den där plåten om du vill oxå.men pipan blir mer kännslig för kyla och kan leda till att den börjar bluddra om de kommer för mkt kyla direkt på..

om du kan så sätt gärna avgasbandage och sen plåten..då är de typ perfekt.men annars.jaa du kan sätta enbart bandage.de ger bättre isolering än plåten...

Helt rätt men det finns ett MEN =) om du har öppnafilter så kan lindningen även stänga ute varmluft ifrån motorutrymmet men du har helt rätt i det du säger, och i vissa fall flyttas även peaken till annat varv med lindat pga den snabbare värmeuppbyggnaden :p