Arcticcat SX 600, my Not Pro adventure

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Fått hem billigast tänkbara modellen av meshtyg! Två rullar grönt och en rulle blått, kostar 19kr styck. Har provat med att hälla vatten på tyget och tar man två/tre lager så släpper det inte igenom något alls! :)

Visa bifogad bild 14972

Även en stolt lynxförare kom förbi ikväll! :bigsmile:
Visa bifogad bild 14971
Mesh tyget du köpt är det Ikeas 19kr gardiner? :p
Funkar dom bra? funderar på att göra lite variator/remkylning på F7an :)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Mesh tyget du köpt är det Ikeas 19kr gardiner? :p
Funkar dom bra? funderar på att göra lite variator/remkylning på F7an :)
Japp det är det, det är värt sina 19kr helt klart. Det har fungerar bra hittills men har ju inte provat i riktig lössnö än, men det kommer jag så småningom... :)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Har varit ute och kört idag, armen känns mycket bättre och jag har inte haft några problem med den idag!

Men när jag hade åkt cirka 50meter så insåg jag att något va fel, skotern verkade bara gå på en burk? :tsk:
Jag stannade och misstänkte att det va vavräknaren som av någon anledning skulle få den att gå så, jag slet av sladden, startade skotern igen och då gick hon som en klocka igen! :bigsmile:

Det är dock så att det är jättvarmt nu (hela 4+:embarassed: ) så det blev inte så mycket körning eftersom jag inte vill riskera att den nyper.

Men den tvekade inte en sekund att slänga upp skidorna i luften, så jag är inte annat än nöjd med dagen! :heh:
 
Last edited:

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Här kommer lite bilder efter dagens åkning, körde inte så länge eftersom armen inte orkade. :weird:

SANY0096.jpg

SANY0093.jpg

SANY0091.jpg

SANY0092.jpg

SANY0095.jpg

SANY0094.jpg

SANY0090.jpg


Blev lite bilder iallafall! :bigsmile:

Ska dessutom lägga ut en liten film påT också, men har lite problem med redigeringen... :ciao:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Blev ju ingen proffsfilm direkt, men med stenhårt före och en vänsterarm som knappt orkar hålla kvar i styret så är jag riktigt nöjd med dagens körning! :amuse:


[video=youtube;N6FAWDYuA4A]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N6FAWDYuA4A[/video]
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Idag har arcticcats roadshow varit i trakterna och självklart så va man där och provade! Måste säga att jag är imponerad över stabiliteten och styrningen i de nya maskinerna.
Vi hade inte så överdrivet mycket snö att köra i, men den maskin jag fastade för speciellt va HCR800, gick som en dröm och hade "rätt" längd! :D
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
I helgen har jag jobbat med det nya chassiet och lite andra grejer, men chassiet är till salu eller helst bytes mot ett äldre mer "komplett" chassie, men det finns mer om det i köp och sälj delen! :D
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Idag har jag och min kompis städat garaget totalt, och det är märkligt, det blev plötsligt några kvadratmeter större... ;)

Vinter är tyvärr slut här men taggar upp för en resa till Storablåsjön om två veckor! :D

Vattenbygget är det fortfarande ganska segt med, blir dock en bulk från ett twinspar chassie som det verkar just nu!
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Drar upp till Stora Blåsjön på lördag morgon och blir där till på måndag, skotern är fulltankad och klar men det lär gå ett par tankar i helgen då jag har crosstanken på 23 liter. Jag ska försöka ta en del bilder med vet inte hur bra dom kommer bli, med det får ni/jag leva med! :bigsmile: