Arcticcat SX 600, my Not Pro adventure

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Lite fler bilder på hur det är här idag, rent outhärdligt.

Strålande sol, tre minusgrader och inte ett moln så långt ögat når, och man får inte köra :(
Hör över hela Dvärsätt hur tvåtaktarna skriker oavbrutet :eek:hwell:

SANY0114.jpg


SANY0113.jpg


SANY0112 (2).jpg

Som sagt, otroligt skoterväder :(
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Fått hem billigast tänkbara modellen av meshtyg! Två rullar grönt och en rulle blått, kostar 19kr styck. Har provat med att hälla vatten på tyget och tar man två/tre lager så släpper det inte igenom något alls! :)

SANY0115.jpg

Även en stolt lynxförare kom förbi ikväll! :bigsmile:
SANY0117.jpg
 
Last edited:

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Det blåa tyget är mitt, likaså lynxföraren!

Tyst påre! Jag äger båda! ;)

Men tyget köpte jag faktiskt med en tanke riktad till dig! :eyebrows:

Blir till att montera räknaren imorgon och eventuellt börja med tyget också.
Den gulliga Lynxföraren letar förövrigt efter en styrhöjare med tillhörande fatbar, om någon av er som orkar läsa det här råkar ha det till salu så kan ni PMa mig! :amuse:

Dessutom börjar man undra hur intressant tråden är, har snart 1000 visningar men bara ett 10tal kommentarer, men det kanske är så det är om något är så intressant att man glömmer bort och skriva och bara sitter förstummad över det jag skriver? :evil:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Har varit hos sjukgymnasten nu på morgonen, han, likaså alla andra försöker krossa mina förhoppningar om körningen vecka 10 :Cry:

Men jag ska börja träna armen mer än förut och efter det får jag nog hoppas på det bästa. Har ju gått över 4 veckor sen jag kraschade så tycker att armen borde vara okej snart... :eek:hwell:

Monteringen av räknaren och meshtyget ska som sagt börjas med ikväll.
Ska även försöka ta mig förbi Speedshop i Krokom och prata med dom om visningen och provkörningen av 2013 modeller vecka 11, det är nog det enda som sprider lite ljust i eländet över armen :tsk:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Forever alone är ordet :rolleyes:
Det finaste som finns är vänner som förstår mig! <3

Aja, själva körningen kommer bli mer spännande nästa år. Då kommer jag inte bryta armen (hoppas jag) och dessutom kommer min käre vän här också ha en lite modernare skoter! :D
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Det blev ingen montering av räknaren idag, men satte dit meshtyget på sidorna! :)

SANY0119.jpg


SANY0120.jpg


SANY0118.jpg


Jag blev riktigt nöd med det faktiskt, håller vattentät om man håller det under kranen om man har två eller fler lager. Jag har satt på två lager nu och vi får se hur det fungerar, men blir högst troligt ingen "socker körning" förrän jag tar mig till Jorm/Blåsjön. Det blir när armen fått åtminstone någon vecka till på sig. :eek:hwell:

Ska iallafall förbi SpeedShop i Krokom imorgon. Hoppas att jag får tag i någon info om RoadShowen vecka 11, vet att det är åtminstone en del här inne som vill ha den infon har jag hört! :bigsmile:

Men mer imorgon! Gokväll på er som läser! :ciao:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Blev inte imorgon, blev n dag till men idag har jag försökt fått till tim/varvräknaren, och det går inte bra. :tsk:
Kopplat ena till tändkabeln och den andra till jord, sen när jag försöker ställa in den (enligt konstens alla regler) så säger den att den är inställd på två cylindrar och den visar på 0.0 timmar, sen när jag startar den får den fnatt och bara flimrar. Oavsätt vad man gör så håller den på så. Stänger jag av skotern så går den upp från 0000, 1111 osv till 9999, sen står den åter igen på 0.0 timmar och säger inget mer.

Någon som har något förslag om hur jag ska lösa det här? Mycket tacksam för svar:unsure:
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Va ett tag sen jag skrev nu, men det har inte hänt så mycket på sista tiden, armen jävlas fortfarande men jag kan iallafall ut och köra lugnt och försiktigt. Föret är dock rent värdelöst, det är ca 5cm tjock skare och bara is överallt :eek:hwell:

Har fortfarande inte fått till räknaren men tänker göra om virningen runt tändkabel och se om det blir bättre.


Här är en bild på lite delar jag inte har någon nytta av om någon skulle vara intresserad!
SANY0135.jpg


Ikväll fick jag besök av plazzax här på forumet och hans 50cc vrålåk!
SANY0122.jpg


Fin maskin som toppade hela 25km i timmen på vägen hit!

Passade även på att ta kort på mitt garage, inte helt fel med stereo, soffgrupp, tv och mikrovågsugn i garaget!
SANY0124.jpg




SANY0127.jpg



Jag tog även en bild på SnoPron nu när jag har bytt huv. Jag tycker att den är snyggare med den vita crosshuven men jag behöver lyset nu när den även blir använd kvällstid och jag flyttar inte lyset mellan huvarna då jag tränar på bana med skotern. (inte nu när armen är bruten, men annars)

Det var allt för ikväll, är ledig hela veckan och det blir eventuellt en resa till Jorm men vet inte om det blir av. Men annars kan nog puderkörningen bara bra för armen! Men vi får se vad som händer. :ciao:


SANY0123.jpg