2019 Lynx ranger 49 pro tråden

V Edge

Välkänd medlem
1 jan 2000
113
1
18
Lappland
Jag har den på min, väldigt fin väska måste jag säga, men funderar på att köpa den stora så man har båda två, precis som du säger den mindre är helt perfekt till när man ska ut och nöjesköra det ryms mer än man tror i den faktiskt och den känns väldigt rejäl och fin i kvaliten, tubsäcksöppningen är fin och håller tätt bra! :)
Låter kanon. Du har ingen bild på Rangern med tunnelväskan på så får man se hur det ser ut?
 
Reactions: trooper

Stövarn

Medlem
24 jan 2019
7
2
3
44
Vännäs
Jag svarar väl åt mig själv då. Har fått till min maskin riktigt bra nu för att smyga med. Har bytt Pivot skruven till en 2 gram lättare på varje viktarm plus att jag har den i läge 5 på clickern och remmen rätt justerad. Nu är de inga problem att smyga och den svarar bra. Varvar för lite men den går ju på inkörningsprogramet fortfarande så antar att varvet kommer öka med tiden. För att va helt nöjd skulle jag ju vilja att den betedde sig som den gör nu med clickern på 3 för att kunna finjustera åt bägge håll om de skulle behövas i framtiden. Men fortsätter köra så här nu tills inkörningen är klar
Du har inte provat att byta fjäder??
Själv har ja satt dit en 150-300
Original är ju 100-300.
Inslaget hamnar på typ 3100! För lågt tycker jag.. Men funderar att sätta in 951 ramper istället för att få den mer som en x-terrain i karaktären
 

gasfot

Ny medlem
25 jan 2019
3
3
3
58
Luleå
Tjena. Ny här på forumet. Kört 15 mil hittills med ACEn och den känns riktigt riktigt bra. Följsam och fin motor. Hade buggen att mätarn visa typ halva farten men det har dom fixat till
 

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Inte bytt någon fjäder. Tänker lugna mig till inkörningen är färdig. Haft fullt upp med annat så skotern har bara rullat 15 mil. Har inte provat någon xterrain så vet inte hur den är i variatorerna. Skulle tro att jag behöver en något styvare fjäder och vikta på en aning då motorn börjar ge full effekt. Vill att den ska gå smyga riktigt sakta med samtidigt som den ska varva rätt då jag ger fullt i djupsnö. Om den övervarvar en aning i lätt före gör inget.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Flippen...
Hur använder ni den?
Låst uppåt?
Låst nedåt?
Löst hängade?

Själv har jag bara hunnit testa löst hängande flipp, men är intresserad av att höra era erfarenheter.
 

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
I de flesta fall med lös flipp. Känns smidigare så och möjlighet att, om man ger sig i tid, kunna backa lite och ta om. Drar jag något tyngre, låst nere föra att kunna styra.
 
Reactions: niak

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Borde den inte gå bättre i ren lössnö med flippen låst nedåt? Så mattan blir så lång som möjligt?
 

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Jo den går bättre med flippen låst neråt men då man då grävt ner sig så är de bara börja skotta. Speciellt uppför blir de en ganska stor skillnad. Finns att köpa både Öhlins och Fox dämpare som passar rakt av. Sen passar väl dämparna ifrån summit g4 chassiet och boondocker radien med samma spårvidd. Är väl mest en fråga om vad man är beredd att betala..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hur låser man flipen?
Det gör du genom att föra piggen/spaken nedåt bakåt...hmmm svårt att få ord på det..går nog lättast om maskinen står på plan mark, hade lite svårt att göra det när min Ranger stod i lutning.
 

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Det gör du genom att föra piggen/spaken nedåt bakåt...hmmm svårt att få ord på det..går nog lättast om maskinen står på plan mark, hade lite svårt att göra det när min Ranger stod i lutning.
Det bästa lär väl vara att backa ut boggin över en plogvall eller liknande, så att man ha flippen i luften, så den är helt utfjädrad.
 
Reactions: Widman och Beretta

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Mitt antagande tidigare om vart de kan nötas hål på röret till extrakylaren var fel. Stället som de kan bli problem på är mellan pipan och kylaren. På undersidan av kylaren sitter de ett rör som kan om kylaren monterats för nära pipan gnida mot den ibland. Om man tar lös "huven" (den plast som täcker extrakylaren) och kikar in under ser man röret jag skriver om och om det har tagit nån gång lär de synas också. Plasten sitter med 2 torx skruvar och sen för man den framåt och lyfter bort den. Hoppas att inte så många hunnit få problem med detta
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Min hade skavt lite. Tog bort övre luftstyrningen och höjde upp kylaren någon cm. Funkar till man får in den på service. 25:an torx och 10:ans ringnyckel. 5 min jobb