Jo en såndär TRS ventil lär nog behövas, får se om jag beställer en eller om jag fixar en själv, de är ju dock duktigt dyra innan de är hemma här.TRS kitet verkar ju jänkarna gilla mot för original backventil, eller monterar du in din egna?
Misstänkte att de va någ sådant . Ska den va bättre än org insugsventil vad är felet på original?
Original är en reed ventil model super big bore. Denna blir inte riktigt tät och släpper inte in luft lika snabbt som en vakumventil.Misstänkte att de va någ sådant . Ska den va bättre än org insugsventil vad är felet på original?
Den lär ju inta hamna en krona under 5100kr ($425 x 12) + moms = 6375kr.Edvard på Vilhelmina motorcenter har ju mixtrat med trs-ventilen och p85 variator till boosten.
Går ju kolla med han vad den kostar!
Jag körde med en kylare från en Lynx Ranger mountain 800, passar perfekt mellan originalkylarna och precis rätt längd, sen skippar man bara originalkylarna.Hur gjorde du med kylningen där vars du kapade "slash"? Gjorde du kanalerna bredare så dem är samma bredd hela vägen?
En till fråga, har precis köpt en -17 800 med wiseco kolvar. Fick även tag i ett boondocker turbokit för 5k så var nästan tvungen att köpa xD. Några åsikter om det kittet, samt något speciellt man ska tänka på när man laddar dessa?
Jag körde med en kylare från en Lynx Ranger mountain 800, passar perfekt mellan originalkylarna och precis rätt längd, sen skippar man bara originalkylarna.
Boondocker kiten ska väll funka rätt bra, men att montera i en ventil i luftburken skulle jag ha gjort.
Ang styrning av soppa och bränsle så köp inte någon PC5, min bror som jobbar med tillverkning av elektronik plockade isär en pc5 och kvalitén är ungefär den man bör förvänta sig i enkla leksaker för barn, alltså rena skräpet, inte konstigt att de går sönder så ofta, väldigt tråkigt då de har en bra produkt men en pissusel kvalité.
Men antar att du fick med någon flashad ecu eller något till kitet?

Kylningen blir något bättre än original. Så det funkar finfint för lössnö.Jo fick med en sådan "supertuner", har hört dåligt om pc5an, verkar som att en stor del har problem med den haha. Smart
med kylningen, inga problem med att den går för varm?
Visa bifogad bild 31266
Du råkar inte veta om andra remmar passar på dessa, tex från matryx? Å vilken rem rekomenderas med turbo, håller originalremmen, 3211183?Kylningen blir något bättre än original. Så det funkar finfint för lössnö.
216 remmen är den bästa, den passar. Kör den även i proride.Du råkar inte veta om andra remmar passar på dessa, tex från matryx? Å vilken rem rekomenderas med turbo, håller originalremmen, 3211183?