Aha, det förklarar ju en hel del varför linjeringen är som den är, så med andra ord så skulle jag tjäna på att schimsa eftersom jag till mesta del kör backcountrykörning och 23-45 i drev.Tror att det bara är FR och Summit som har längre axel.
Fasta variatorer linjerar bara vid en utväxling och det sker vid höga hastigheter.
Om man åker mycket friåkning/ lek med tex. en xrs så linjerar variatorerna dåligt.
En längre axel linjerar vid lägre hastigheter, och våra leder är ju normalt inte amerikanska autostrador.
Med knixiga leder och mycket gas/broms så fungerar det bättre med längre axel.
En summit med låg drevning som pressas hårt med hög trackspeed kan få motsatt problem.
Dels greppar tra dåligt vid hög utväxling och linjerar det dåligt så slits remmarna.
Förstår inte varför flytande qrs inte är standard, finns ju redan som tillbehör.
Schimskittet som säljs ser ut att vara 3mm fasta schims, skulle det vara någon fördel att plana av dessa och lägga sig på nått mellanläge på typ 1,5-2mm?
Har tittat lite på QRS kittet o göra den flytande liknande doodocktor's variant, men det är ju ca 4,5k kr, så kan man lösa det största felet med schims så känns det lite rimligare.
Last edited: