Är v- rem problemen lösta i år ?

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
16
Örnsköldsvik
Tror att det bara är FR och Summit som har längre axel.
Fasta variatorer linjerar bara vid en utväxling och det sker vid höga hastigheter.
Om man åker mycket friåkning/ lek med tex. en xrs så linjerar variatorerna dåligt.
En längre axel linjerar vid lägre hastigheter, och våra leder är ju normalt inte amerikanska autostrador.
Med knixiga leder och mycket gas/broms så fungerar det bättre med längre axel.
En summit med låg drevning som pressas hårt med hög trackspeed kan få motsatt problem.
Dels greppar tra dåligt vid hög utväxling och linjerar det dåligt så slits remmarna.
Förstår inte varför flytande qrs inte är standard, finns ju redan som tillbehör.
Aha, det förklarar ju en hel del varför linjeringen är som den är, så med andra ord så skulle jag tjäna på att schimsa eftersom jag till mesta del kör backcountrykörning och 23-45 i drev.
Schimskittet som säljs ser ut att vara 3mm fasta schims, skulle det vara någon fördel att plana av dessa och lägga sig på nått mellanläge på typ 1,5-2mm?
Har tittat lite på QRS kittet o göra den flytande liknande doodocktor's variant, men det är ju ca 4,5k kr, så kan man lösa det största felet med schims så känns det lite rimligare.

Last edited:

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Aha, det förklarar ju en hel del varför linjeringen är som den är, så med andra ord så skulle jag tjäna på att schimsa eftersom jag till mesta del kör backcountrykörning och 23-45 i drev.
Schimskittet som säljs är de fasta 3mm schims? Tänkte mest om man skulle vilja lägga sig på nått mellanläge på typ 1,5-2mm.
Har tittat lite på QRS kittet o göra den flytande liknande doodocktor's variant, men det är ju ca 4,5k kr, så kan man lösa det största felet med schims så känns det lite rimligare.
Har du problem med remmar på din bcx ? vi är 2 st här som har bcx 800 -12 och kör orginal drevning 21/45 som det sitter på -12 ( -11 har 23/45) även orginal i variatorerna , tycker det funkar kanonbra inga bekymmer med remmar eller varvtal, min rem har gått 280 mil och ser bra ut, har inte kört så långt på en rem på tidigare ski-doo senaste åren, köpte 2 reservremmar vid köpet dom ligger orörda, trodde dom skulle behövas förra säsongen

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
16
Örnsköldsvik
Har du problem med remmar på din bcx ? vi är 2 st här som har bcx 800 -12 och kör orginal drevning 21/45 som det sitter på -12 ( -11 har 23/45) även orginal i variatorerna , tycker det funkar kanonbra inga bekymmer med remmar eller varvtal, min rem har gått 280 mil och ser bra ut, har inte kört så långt på en rem på tidigare ski-doo senaste åren, köpte 2 reservremmar vid köpet dom ligger orörda, trodde dom skulle behövas förra säsongen
När jag köpte skotern tidigare i år hade den gått ca 75 mil, remmen såg då fin ut. 20 mil senare i puderkörning hade den fransat sig på ett ställe så då satte jag dit en ny 391.
Har ännu inte haft några problem med den nya remmen, men jag tänker efter mycket mer nu på hur jag kör så jag inte plågar remmen för hårt.
Men variatorerna går ju helt klart varm, blir brännheta efter lite plågning.
Har orginalsetup just nu men ska uppdatera detta inom kort när jag tycker att den inte riktigt "greppar" remmen så bra, tänkte ta kontakt med Christian (diablo racing) o se vad han kan hitta på.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Diablos kit på en gade med 23/45 funkar ruggigt bra, finns ett klipp med Christians gade på nätet, tror det var skandinavian sledparts/Bergdahl Lundberg racing som det låg ute på Facebook?

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
16
Örnsköldsvik
Sv: Re: Är v- rem problemen lösta i år ?

Diablos kit på en gade med 23/45 funkar ruggigt bra, finns ett klipp med Christians gade på nätet, tror det var skandinavian sledparts/Bergdahl Lundberg racing som det låg ute på Facebook?
Jo jag har hört att det ska funka riktigt bra, hittar dock inget klipp på Youtube eller deras FB sida?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
3 mars 2012 på Bergdahl Lundberg racing, Facebook finns det, suger på att länka så du får söka upp det.

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
33
Sandviken/Torsby
Länk till BLR/Diablo's Renegade på facebook.

[video]http://www.facebook.com/video/embed?video_id=285356944866925" width="1280" height="720" frameborder="0"[/video]