Är v- rem problemen lösta i år ?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Min tar inte rem ... 100+ mil

Polarnas som har gått 90+ har remmar som ser ut som ny.

Summit 800xm 154" bägge två.

Ingen! jag känner med en Summit 800 har problem med remslitage.

Ja dom har löst remproblemen.

Jona$: Ja det finns Yamaha som tar rem.

J

Jona$

Nedu Vidgren, det är nåt du behöver tro på bara för att kunna leva med brp ;)

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Min tar inte rem ... 100+ mil

Polarnas som har gått 90+ har remmar som ser ut som ny.

Summit 800xm 154" bägge två.

Ingen! jag känner med en Summit 800 har problem med remslitage.

Ja dom har löst remproblemen.

Jona$: Ja det finns Yamaha som tar rem.

Min har inte tagit en rem på 120mil heller, ser ut som ny. Och då har den råkat ut för ofrivillig misshandel några gånger när jag lånat ut den. Tex full gas upp för en backe med bromsen i osv.

J

Jona$

skit bakomstyret eller fel saker på maskin, förklara annars att turbomatade nytros klarar sig, men visst nytron är inte felfri. Apex:n var den sista riktiga imo.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Att remmen håller flera hundra mil på turbomatade yamaha:s är då inte konstigt...åker man bara omkring på isen så blir det inte så stor belastning :)

J

Jona$

Oj Asker vad inskränkt
[video=youtube;5PsCViJgDYc]http://www.youtube.com/watch?v=5PsCViJgDYc[/video]

Nog offtopic nu.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Och då har den råkat ut för ofrivillig misshandel några gånger när jag lånat ut den. Tex full gas upp för en backe med bromsen i osv.

Haha tror du på det där själv eller?
Med pbromsen i så rörs sig inte en modern skoter! Och håller du stumt med den i så brinner remmen upp omgående!

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Med pbromsen i så rörs sig inte en modern skoter! Och håller du stumt med den i så brinner remmen upp omgående!
Jag behöver inte tro för jag vet, ska leta reda på ett klipp från kameran så får du se.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Njae p-bromsen tappar tryck med tiden eftersom den är hydraulisk. Lämnar man den i med maskinen på släpvagn över vardagarna och ska köra igen till helgen så märker inte ovana förare att den är aktiverad och bränner således klossarna, efter en sån tur är det inga problem alls att köra med bromsen åtdragen.