Är du medlem i din lokala snöskoterklubb?

Är du medlem i din lokala snöskoterklubb eller kanske flera?

• Självklart är jag medlem i min lokala skoterklubb!

Röster: 96 66,7%
  • Nej varför skulle jag vara det?

Röster: 29 20,1%
  • Jag är medlem i klubben som är aktiv där jag åker mest.

Röster: 21 14,6%
  • Jag är stödmedlem i andra klubbar.

Röster: 17 11,8%

• Totalt antal som röstat
    144

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Alla som hänger här i forumet är väl intresserade av skoter eller skoteråkning på nåt sätt, att man då inte stöttar sin klubb känns fel. Det är fritt än så länge att välja, men tappar klubbarna medlemmar så kanske ledsytemet förfaller och körningen blir svårare utan tillstånd.
Fler eldskälar behövs :blink1:

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Vad finns det för klubbar i värmland, så skall jag bli medlem.
Lekvatten känner jag redan till, har ni lite webbadress....

pbkper

Medlem
10 nov 2004
48
0
1
Hortlax
Det är ju en självklarhet att stödja den lokala klubben med ett medlemskap.om man nu kör mycket på andra ställen går det ju alltid att lägga en slant till ledpreparering odyl

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag är medlem i den lokala skoterklubben, det är här jag kör till minst 95%. Åker jag till fjällen (Tärna) så köper jag ledkort.
Det är ju ändå bara småpengar jämfört med vad skotern kostar.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
mitt svar är nej. vilken student har råd att betala 1000spänn för ett ledkort när man hellre kan lägga dessa pengar på bensin?
:hmmmm2: Så du menar att om man inte är med i en skoterklubb slipper man betala 1000:- i ledavgift? inte visste jag att man fick sån rabatt på ledkorten om man struntade i att vara medlem i skoterklubben...borde ju va tvärtom att är man medlem så skulle man få lite rabbat på ledavgiften.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ja där håller jag fullständigt med samtidigt tycker jag att förutom att klubbarna bör jobba med leder så är nog det viktigaste att man jobbar med medlemms vård (konstigt ord) arnangerar reser träffar o utflykter mm.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Ja där håller jag fullständigt med samtidigt tycker jag att förutom att klubbarna bör jobba med leder så är nog det viktigaste att man jobbar med medlemms vård (konstigt ord) arnangerar reser träffar o utflykter mm.
:ciao:EJ heller att förakta att klubben med god anslutning av medlemmar kan lägga betydligt större tyngd i diskussioner om pengar osv gentemot kommuner mm.

Antalet skotrar i de flesta kommuner ligger på runt 10-15 % sett mot antalet kommuninnevånare men anslutning till lokala skoterklubbar kommer sällan upp i mer än några procent och vi slåss om pengarna med både ridhus, fotbollsplaner och diverse kulturella eskapader som ett fåtal av oss utnyttjar.... (obs, personlig uppfattning...:blink1:)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Här ligger andelen på ca 30-40%, dvs ca 5000 skotrar och det är hela 200 st som är med i klubben:mad:
Vi har testat att anordna middagar/fest, familjedagar, utflykter, långstyrningar etc. men inget drar folk.

Vettefasiken vad det är för storbjudna människor som har skotrar i denna kommun. Sedan får man höra på avvägar att det gnälls på att det inte görs saker för klubbens medlemmar. :mad2::mad2::mad2:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Här ligger andelen på ca 30-40%, dvs ca 5000 skotrar och det är hela 200 st som är med i klubben:mad:
Vi har testat att anordna middagar/fest, familjedagar, utflykter, långstyrningar etc. men inget drar folk.

Vettefasiken vad det är för storbjudna människor som har skotrar i denna kommun. Sedan får man höra på avvägar att det gnälls på att det inte görs saker för klubbens medlemmar. :mad2::mad2::mad2:
Hehe. Life is a bitch. Det är så djävla märkligt att folk fan inte kan ställa upp och slanta dessa kronor för ett medelmskap. Tror själv att klubbarna måste nå ut till ungdomen så dom fattar varför dom slantar...

Gamla gubbar och kärringar som inte är med redan blir nog inte medlemar sen heller.

En vanligt motivering är "kör ju inte så mkt här hemma", näha ändå är du ute var och varannan helg med pulkdjävlen, ungarna och kärringen...
Och då är det inte värt 200kr att leden är slät och fin...

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå

Det du skriver gäller nog i dom flesta kommunerna i landet,
det är lätt att gnälla men att betala mer lr hjälpa till med
ledunderhållet är en annan sak.:flame:

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Betalade iaf in pengar till den lokala skoterklubben förra vintern, men inte vet jag om jag gör det i år, för dom har ingen information om hur man ska göra för att bli medlem, inga kartor över dom få leder som finns och jag tror dom sladda leden 1 gång i vintras.

Det är katastrofalt dåligt för en klubb med kanske 3-4 mil led enligt mej. :mad:

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Kring 05 då man blev som mogen för detta vansinne så tog jag samtidigt att blev medlem i den lokala skoterklubben, sedan 2 år tillbaka så fick jag även ansvaret för en sträcka på ca 2,5 mil enkel resa..

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Betalade iaf in pengar till den lokala skoterklubben förra vintern, men inte vet jag om jag gör det i år, för dom har ingen information om hur man ska göra för att bli medlem, inga kartor över dom få leder som finns och jag tror dom sladda leden 1 gång i vintras.

Det är katastrofalt dåligt för en klubb med kanske 3-4 mil led enligt mej. :mad:

Men hur tänker du, skall du straffa klubben genom att inte vara medlem....
Den enda som straffas är du själv, klubben kan ju inte sladda för mer pengar än vad de har att röra sig med.
Kanske de behöver hjälp, har du kollat upp det?

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jag är aktiv medlem i den lokala klubben, samt stödmedlem till "grannklubben" vars leder jag ofta nyttjar.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Men hur tänker du, skall du straffa klubben genom att inte vara medlem....
Den enda som straffas är du själv, klubben kan ju inte sladda för mer pengar än vad de har att röra sig med.
Kanske de behöver hjälp, har du kollat upp det?
Nää det är inte så jag tänkt, men i det här fallet är det inte pengar som är saken skulle jag tro, det är nog så att han som åtagit sig att sladda inte orkar eller har lust att göra det bara. Men jag har inte gjort så mycke åt saken då jag ändå bara är 15år och varken "får" eller har tid, då skolarbeten tar upp mycket tid. :(
Men jag skulle gärna kunna göra det om jag hade möjlighet, jag har ändå gjort några egna leder hemmakring som jag sladdar lite mä 39an nångång ibland. :wof: