Är du medlem i din lokala snöskoterklubb?

Är du medlem i din lokala snöskoterklubb eller kanske flera?

  • Självklart är jag medlem i min lokala skoterklubb!

    Röster: 96 66,7%
  • Nej varför skulle jag vara det?

    Röster: 29 20,1%
  • Jag är medlem i klubben som är aktiv där jag åker mest.

    Röster: 21 14,6%
  • Jag är stödmedlem i andra klubbar.

    Röster: 17 11,8%

  • Totalt antal som röstat
    144

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
nej men ja ska bli borde finnas mä i omröstningen :)

jag är de inte då skoterklubben här hemma har varit nere i ~4-5 år och precis börjat komma igång igen.

men ska bli de nån dag.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Självklart är jag med min tillhörighet ligger i Sandvikens skoterklubb där jag är aktiv som ledpistör är även aktiv inom snofeds styrelse o jobbar med miljöfrågor.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
fattas väl bara annat kostar bara 100 spänn/år, dock betalar jag 150:- då för familjemedlemskap.
aktiv ledpistör också. Krokoms MK.

funderar på ett par andra klubbar också där jag åker en del.

ifjol gjorde jag så att jag hällde i 20 liter i ledskötarens skoter där jag gästade, blev enklast så när jag ändå hade soppa med mig istället för fördröjd betalning.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Själv är jag med i vår lokala klubb men sen har vi ett sammarbete i ett större område i kommunen där jag också är så kallad stödmedlem.
Vi har rätt låga medlemsavgifter i kubben 250:- för familj och 150:- för enskildmedlem.
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Är självklart medlem och är aktiv både i styrelse och längs leder. Den lilla peng det kostar att vara medlem i en klubb, är en bråkdel av vad skoterhobbyn kostar per år.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Blev att bocka i på 3 ställen då alla alternativ utom nr 2 stämde.

Är hellre med i flera skoterklubbar än att det införs någon form av "skoterskatt" som kommun/staten skall håva in och gräva ner i sin egen administration.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Blev att bocka i på 3 ställen då alla alternativ utom nr 2 stämde.

Är hellre med i flera skoterklubbar än att det införs någon form av "skoterskatt" som kommun/staten skall håva in och gräva ner i sin egen administration.
Det har aldrig varit frågan om någon skatt det är något som masmedia har hittat på.
Men faktum kvarstår klubbarna har inte råd att underhålla lederna o betal leder vill ingen ha.
Det som är lite märkligt är att många är emot en allmän avgift men många här inne jagar o betalar utan knorr det statliga jackt kortet på 500 spänn pengar som vi aldrig ser inom jackten.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Självklart är man med i sin lokala klubb, skelleftesnoskoter.com
200:- för att stödja lederna är inte mycket pengar
(hmm, kanske jag är lite jävig som ledskötare...):bigsmile:
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Blev att bocka i på 3 ställen då alla alternativ utom nr 2 stämde.

Är hellre med i flera skoterklubbar än att det införs någon form av "skoterskatt" som kommun/staten skall håva in och gräva ner i sin egen administration.
Jag är själv med i ett antal klubbar, även aktiv så fort jobbet tillåter.