Senaste material av Evilabe

  1. E

    Förgasarbestyckning??

    http://216.37.204.202/skidoo_oem/Skidoo.asp?Type=13&A=332&B=16 enligt länken ovan ska det vara 260 i mainjets på din maskin
  2. E

    mach 1-95

    Tyvärr så håller jag inte med dig om driftsäkerheten de tidiga tripplarna hade taskiga ramlager... dessutom är motorn tyngre än en 670, om den är törstigare vet jag ej men min 670 tog ca 2,2 blandad lekkörning å led, sen angående årsmodellerna på trippel 600 (F3) så fanns de från 96 till 99...
  3. E

    Sprängskisser till Lynx 5900

    Hej jag antar att den ser exakt ut som en ski-doo skandic gå då in på www.ronnies.com så finner du sprängskisser till skidoo, det ska i pricip vara samma delar..
  4. E

    Hastighetsmätare Mach 1

    Tjena kör M1 själv å den pinnar på en bra bit över 160 på mätarn, kolla på Ronnies.com där finns sprängskisser över din skoter å MX kolla om det är samma artikelnr på mätarna så ser du om det är rätt mätare, men troligen är den nerdrevad då tappar du ca 20Km/h i topp
  5. E

    Mxz 440x-98

    soppa nog kan man få en 440 som går på toppvarv att suga soppa alltid, skulle tippa att den snittar över 2.5l men visst fiskör man så det är klar det tar mindre, men då är det väl inte rätt maskin att köpa isf
  6. E

    Spikningar

    kolvskrammel Har troligen löst problemet, i cyllen finns vändkanter och troligen har kolven skallrat pga av slitage å helt enkelt spruckit, sen har småbitar släppt och orsakat ett större ras då. kan tillägga att den gått 650mil. finns inga tecken på fel i tändningen här heller och som sagt den...
  7. E

    Spikningar

    Hej. nu har den rasat =( (670-95) en 5 cm lång skärva har lossnat från höger kolven, ovan ringen å 5cm i bredd. vad sjutton beror detta på, den nöp inte fast utan det märktes efter körning när skotern skulle startas igen, och den gick absolut inte magert! Ett par "förståsigpåare!" påstod att det...
  8. E

    tändstift 500 efi

    BR9EYA är det ingen som tänkt på dessa, jag satte dessa i min Mach1 som ville sura å slå igen... inte ett problem sen dess
  9. E

    Luftburk eller 2 separata filter

    Filter Man brukar ju sätta separata filter för att öka luftflödet så nog släpper de genom mer luft, dock vet jag inte om det är mindre säkert med såna än att ha kvar burken, då har snön å luften längre väg att gå å det hindrar både luft och snön..
  10. E

    Variatorkit/Comet

    T.R.A. Håller med ovanstående but inte ut tra:n det är bland de bästa variatorena av alla å klart bättre än Comet
  11. E

    skoerhastigheter

    Speed ja då blir man ju glad.. Min Mach1 95 pinnade upp i 160 å det börjar ju kännas rätt så fort då jämfört med 140 som den orkar när det är nysnö å lite löst. men det kanske är läge att dreva ner en kugg för vid 150 på HÅRD led kändes det som att den gick över en "kant" å började dra som ett...
  12. E

    skoerhastigheter

    Mätare Ska man tolka det som att Ski-doo mätarna visar minst fel? har hört det förr å det verkar ju stämma enligt denna test iaf
  13. E

    Skotern kryper framåt vid tomgång

    Variator eller så kärvar sekundär variatorn.. skivorna går inte isär som de ska..
  14. E

    Dämpare C-7

    HPG Inte på min Mach -95 å det ska det tydligen inte göra heller men MX-Z hade det å troligen summit oxå...
  15. E

    Dämpare C-7

    Var på en skoterskrot å kikade på en Mach1-95 den hade gängade bakdämpare vilket inte min C-7 har dessutom hade den dekaler med checkerflags! var det en Mach1-X jag såg då? kollade iaf upp dämparna å såg att det var samma som MX-Z hade då runt 95, typ racing modell. funderade på köpa dessa...