Ny prenumerantträff!

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Engström: Köra hela vägen till träffen låter tufft, men även roligt :)
Nu var jag dock inte på Snowmobile träffen i fjol, men det låter ju som från många håll att det var lite si och så hur folk tyckte (Dom kanske förväntade sig för mycket). Jag menar, Skoterns Julafton, då åkte jag och några kompisar upp och körde. Vi var inte ens till Åkersjön, men det var ju rätt kallt också i år.
Men 1 träff tycker jag låter bättre och man får den som man vill istället för någon soppa bara. :)

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
jag föreslår isf att vi kör en enklare träff i lofsen i år. Kommer någon av er till Idre på Riksdagen isf kundevi diskutera upplägget där.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Engström: Köra hela vägen till träffen låter tufft, men även roligt :)
Nu var jag dock inte på Snowmobile träffen i fjol, men det låter ju som från många håll att det var lite si och så hur folk tyckte (Dom kanske förväntade sig för mycket). Jag menar, Skoterns Julafton, då åkte jag och några kompisar upp och körde. Vi var inte ens till Åkersjön, men det var ju rätt kallt också i år.
Men 1 träff tycker jag låter bättre och man får den som man vill istället för någon soppa bara. :)
kanske man skulle organisera en samåkning om fler vill haka på?
om det nu blir där de flesta föreslagit är det 55 mil skotervägen så man bör kanske ta det på 2 dagar även om det är möjligt att åka på en :eyebrows:

Dick: har vi bestämt oss vart det blir?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
kanske man skulle organisera en samåkning om fler vill haka på?
om det nu blir där de flesta föreslagit är det 55 mil skotervägen så man bör kanske ta det på 2 dagar även om det är möjligt att åka på en :eyebrows:

Dick: har vi bestämt oss vart det blir?
Det bestämmer läsarna, men inte i Jämtland iaf, då vi var där förra året.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Låg vi i Härjedalen fångar vi läsare söder ifrån o ligger vi i norr så fångar vi dom i norr enkelt men jag är berädd o vara med i en arbetsgrupp som jobbar fram en träff i söder.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Om man ska träffas i Norra delen av Sverige finns det inte så mkt att välja på egentligen. I min värld så är det Ritsem, ritsem och ritsem... Nackdelen är ju att det är väldigt långt dit.

Visst kan man hitta bra åkning på fler ställen, men där är man på fjället direkt. Dock långt som #!"#! med bil.

Tärnaby/Hemavan är väl ok, knappast mer pga av alla förbud. Vouggatjålme kan vara rikigt bra men då ska man ju helst åka några mil innan man kommer till riktigt bra åkning. Kvikkjokk Årrenjarka är väl så där, men nu har jag bara varit där engång så.. Dock så har jag ännu ALDRIG blivit besviken på Ritsem :)

Men som någon skrev så är Arvidsjaur ett bra alternativ, massor med fina myrar att åka på och oftast bra med snö. Lederna kan också vara riktigt fina. Men i Ritsem finns det åkning för alla... det kan jag lova.

Är väl ca 40 från Piteå så kommer man söder ifrån så ja.. det är en bra bit att åka. Tur är väl det kanske :biggrin1:

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Har ni tänkt Arjepolg så är det nog dax att agera NU, då biltestarna mer eller mindre hyr halva byn under vintertid
Arjeplog har en del fin åkning.

Men, det lär vara svårt att hitta en prisvärd lösning i Arjeplog för så förhoppningsvis många personer.. På vintern fullt av biltestare och sommaren bärplockare.

Jag "röstar" nog hellre på Arvidsjaur av den anledningen samt att det är ca 9mil kortare enkel väg för i princip alla.

Bara min åsikt.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Arjeplog har en del fin åkning.

Men, det lär vara svårt att hitta en prisvärd lösning i Arjeplog för så förhoppningsvis många personer.. På vintern fullt av biltestare och sommaren bärplockare.

Jag "röstar" nog hellre på Arvidsjaur av den anledningen samt att det är ca 9mil kortare enkel väg för i princip alla.

Bara min åsikt.

Jo jag håller med, jag har också röstat för Arvidsjaur

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Arvidsjaur verkar vara ett bra alternativ, men jag kan lika gärna åka till arjeplog också, mkt raviner, och brant granskogsterräng gillar jag men har inte kört i varken arvidsjaur eller arjeplog.

hemavan känns som ett dåligt alternativ, det är för slätt så snön blåser vidare och lägger sig mellan tärnaby,amarnäs och sorsele, har varit i hemavan några gånger och det är inget bra skoterställe, opistade leder och lite snö har det varit när jag varit där.