"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
För övrigt lär maskinen få i pricip 0 smörjning, då oljan lär va "ganska" trögflytande i -40. Gjorde en service på en volvo A40 dumper i -35~ engång, och den nya oljan som stått på flaket på firmabilen gick inte att hälla ur dunken ens.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Vad tycker du om skinz handtagsskydden?
Har liknande på min, fast yamahas egna. Tycker dom är gudomligt nice! Skyddar ju fortfarande mot kvistar och fartvind, fast är ju mjuka och utan något fäste, så dom går inte sönder vid rullning lr liknande :) Tror även mina är lite större på höjden, så dom kanske skyddar ännu bättre mot vind.

 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om jag inte minns fel så har Skinz ett större handtagsskydd också, tror det heter Trail. Påminner om Yamahaskydden.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Om jag inte minns fel så har Skinz ett större handtagsskydd också, tror det heter Trail. Påminner om Yamahaskydden.
ja dom har 2 modeller såg ja nu då ja kollade hemsidan, men dom verkar inte riktigt vara utformade som yamahas, dom verkar sitta "tightare" mot handen lr vad man ska säga.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Första hjälmen för mig och är nöjd hittills, lite dragig i -40 så jag måste kanske tejpa över några ventilations hål när det är lite kallare :D
Min hjälm är ganska så dragig också, men jag tejpade inte för ventilationshålen. Kolla innanför stoppningen i hjälmen hur ventilationskanalernas mynning ser ut. Mina passade öronproppar perfekt för att täppa igen hålen för ventilationen. Man slipper tejp och det är enkelt att ta bort propparna till sommaren om man skall ha hjälmen som t.ex. crosshjälm.
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Hämtade ut min polaris efter service hos min åf, han hade varit tvungen att koppla ur min pro armor för den gav så många felkoder...så den är urkopplad och ligger i garaget nu!!!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.098
902
113
Stora Blåsjön
Hämtade ut min polaris efter service hos min åf, han hade varit tvungen att koppla ur min pro armor för den gav så många felkoder...så den är urkopplad och ligger i garaget nu!!!
Hur fasiken hade du kopplat in den om den gav massa felkoder??
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Ja det går ju bara att göra det på ett sätt, kan vara nå fel på den, vet ej, går ju som inte och koppla fel...
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Den innehåller ju inte så mycket mer än en "kontakt" som antingen sluter eller bryter, så känns som antingen fungerar det /skotern startar eller inte.
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Visst gör det, men det sista jag gjorde var ju att stänga av maskinen med den före dom tog in den så den funkade ju iaf,
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.606
92
48
Örnsköldsvik
Kan ju vara så att den glappar (eller ja, kortsluter lite lätt) lite eller liknande och på så vis skapar jordfel som gör knas? Men det låter väldigt knepigt...
Han försökte inte sälja på dig ett Polaris original stopp iaf?