"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Kläderna kändes fina när jag testade dem i butiken, men priset var fruktansvärt :)
Beror på var man köper dom, och på vad man jämför med.
Det jag gav för dom får man inte så mycket för i Sverige, tragiskt.
Fakta är att dom är fantastiskt sköna.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Beror på var man köper dom, och på vad man jämför med.
Det jag gav för dom får man inte så mycket för i Sverige, tragiskt.
Fakta är att dom är fantastiskt sköna.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
Såg fina ut. Har inte sett dessa live men gissar dom är lätta å smidiga som satan ?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag tycker de är väldigt dyra oavsett vad man jämför med. 12500kr som de kostar här i Sverige eller 7500kr i usa + frakt osv. är enligt mig väldigt mycket. Att de sedan är grymma kläder tvivlar jag inte på då de kändes väldigt smidiga.
Beror på var man köper dom, och på vad man jämför med.
Det jag gav för dom får man inte så mycket för i Sverige, tragiskt.
Fakta är att dom är fantastiskt sköna.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
 
Last edited:

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Börjar man diskuttera om något är värt priset oavsett vara så blir det bara fel, för en del är det värt det för andra inte, så är det, bara att acceptera att jag tyckte att det var värt det annars hade jag inte köpt dom, å andra sidan gav jag inte 7500, men tyvärr så börjar väl kvalitetskläder ligga i den prisklassen, eller har jag fel?
12500skr skulle jag INTE betala, jag tycker det skiljer alldeles för mycket i pris mellan att köpa från USA eller köpa i Sverige, så är det med alla skoterprylar, kläder, tillbehör, reservdelar.
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Fanns ingen förvaring under tak uppe i högakusten hos kusinen så då är det bara att slå ihop ett på kvällen innan man åker o ta med sig upp.. :)







 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Airoh aviator
509 aviator carbon

Första hjälmen för mig och är nöjd hittills, lite dragig i -40 så jag måste kanske tejpa över några ventilations hål när det är lite kallare :D


Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

Attachments

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
lite dragig i -40 så jag måste kanske tejpa över några ventilations hål när det är lite kallare :D


Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
När de är -40 ska man nog ge fan i att köra skoter :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Kör man en skoter som startar så är det lugnt :)

Enda nackdelen är att dynan är "lite" stel.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Nej, det är inte "lugnt" ingen maskin mår bra av att vara igång i -40. stötdämpare osv osv osv mår inte heller bra...