polaris Rush

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
En kompis köpte sig en rush och han är då riktigt nöjd med den. Han fick på köpet en 44mm matta och 2kugg mindre drev.

Jag själv har provat den flera gånger och den är helt sjuk efter leden, stabil dom bara den men ändå fruktansvärt lättkört och framförallt boggin, PPS släng dig i väggen för den här sväljer ta mig fan ALLT. Han har ju som sagt 44mm matta på den så den matar på fint i snö, ingen fastkörning än iaf. Och som någon sa om stagen i boggien som skulle bromsa på något sätt är då bara dill för det för det inte. Dock så kan man få en liten aha upplevelse första gångerna man burkar med den, revarna är lätta att slänga ner men rushen är extremt lätt att bryta ner, jag la den då på sida första gången jag testa den. På bana är den till en början lite svårkörd, man måste ha en helt annan körställning då än med "vanliga skotrar" som man är van vid. Det är faktiskt så att den är lite lite baktung så man måste så längst fram i hoppen annars landar man på bakrullen = inte bra. Men bara man nöter ett tag så man lär sig var och hur man ska stå på den så går det fint, men det tar en stund.

Indy500power: Den är sjukt rapp! Dock kan inte jag svara på om den är rappare än en IQ R men definitivt rappare än en IQ RR.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.635
480
83
Malå/Adak
Rushen är den överlägset bästa, (mest lättkörda, snälla), ledmaskinen som finns att köpa nu rakt över disk! Den är helt otroligt fin på leden och vilken nybörjare som helst kan köra rejält fort med en Rush. Jag är stor som ett hus och ändå fixade fjädringen det skapligt med orginalfjädrar, det brukar inte vara så oavsett märke.

Pajar du den "kylaren" så har du större problem än just kylaren..... hela skotern är förmodligen skrot och du själv är inte i form för att köra nått mer den vintern i alla fall.....

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
51
Orsa
Rushen är den överlägset bästa, (mest lättkörda, snälla), ledmaskinen som finns att köpa nu rakt över disk! Den är helt otroligt fin på leden och vilken nybörjare som helst kan köra rejält fort med en Rush. Jag är stor som ett hus och ändå fixade fjädringen det skapligt med orginalfjädrar, det brukar inte vara så oavsett märke.

Pajar du den "kylaren" så har du större problem än just kylaren..... hela skotern är förmodligen skrot och du själv är inte i form för att köra nått mer den vintern i alla fall.....

X2 :rock: Du tog orden rätt ur mun på mig :)
tar emot att säga detta men Polaris har verkligen dragit en jackpott med denna "ledracer", kan inte uttala mig hur den beter sig i lössnön men på leden är den störtskön =P
sen hur den ser ut sen finns det väl delade meningar om men den funkar iaf =P

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
En kompis köpte sig en rush och han är då riktigt nöjd med den. Han fick på köpet en 44mm matta och 2kugg mindre drev.

Jag själv har provat den flera gånger och den är helt sjuk efter leden, stabil dom bara den men ändå fruktansvärt lättkört och framförallt boggin, PPS släng dig i väggen för den här sväljer ta mig fan ALLT. Han har ju som sagt 44mm matta på den så den matar på fint i snö, ingen fastkörning än iaf. Och som någon sa om stagen i boggien som skulle bromsa på något sätt är då bara dill för det för det inte. Dock så kan man få en liten aha upplevelse första gångerna man burkar med den, revarna är lätta att slänga ner men rushen är extremt lätt att bryta ner, jag la den då på sida första gången jag testa den. På bana är den till en början lite svårkörd, man måste ha en helt annan körställning då än med "vanliga skotrar" som man är van vid. Det är faktiskt så att den är lite lite baktung så man måste så längst fram i hoppen annars landar man på bakrullen = inte bra. Men bara man nöter ett tag så man lär sig var och hur man ska stå på den så går det fint, men det tar en stund.

Indy500power: Den är sjukt rapp! Dock kan inte jag svara på om den är rappare än en IQ R men definitivt rappare än en IQ RR.
Mycket möjligt då en orginal rr går värdelöst med orginal bestyckning i variator och förgasare och orginal drevning. Skulle vara intressant å pröva en sändär jäkel en dag el 2:) Men dom ser ju helt klart mysko ut iaf.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Och det gör inte IQ RR/R då?! Men det är ju min åsikt det.
Om man jämnför dagens skotrar jämnfört med från års modell låt oss säga 01 då alla märken såg ut som skotrar och hade riktiga huvar och man satt ner å körde så ser alla nyare skotrar mysko ut nu:p Men En Rush ser så mysko ut jämnfört med en rr/r eftersom den har lång spetsig huv (som inte är så vanligt nu för tiden) Stor kylare (värmeväxlare) fram i buken, ett kort chassie så den ser avhuggen ut och en massa rör å svingar längst bak så man ser ju halva boggien utanför skotern :shocked: Så nej jag tycker inte R/RR ser mysko ut jämnfört mot rush:becky: fast dom e bullig,hög å trubbig :blink1:

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
det är sån himmla tur att det just är utseendet som är väsentligt på en skoter den går ju mycket bättre om den är snygg eller hur :p

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Jag mötte en kille på en Rush efter leden i helgen och de ser då onekligen jäkligt balla ut!
Säkert hur grymma som helst efter leden!

Lite för kort för min smak bara :)

D

Draken

Blev riktigt positiv till rush:en efter provkörning! Gick riktigt bra och fjädringen var riktigt skön! :cool:

P

powq

Vi var och kikade på skotermässan i piteå idag. Rushen ser onekligen mkt intressant ut, provkörde inte själv då det var nog så kallt och jag inte hade kläderna med mig. Dessutom skulle jag vilja få provköra med fjädringen riktigt ordentligt inställd. Såg ut som att den var väldigt hårt inställd när man stod och kikade på sidan om. Men som sagt jag provkörde inte själv. Men den är intressant!