polaris Rush

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
520
1
18
Umeå
är det ingen som köper nya polaris rush eller har dom inte kommit ut riktigt på marknaden eller är det en flopp?

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Flopp !

Inte nog med att den ser ut som skit , Hur fan kan man placera en kylare på en skoter som dom har gjort ?

Men det är min åsikt !

Mvh
PA

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Har ingen kompis som köpt någon men många som provkört.

Alla är lika faschinerade över hur bra maskinen fungerade, på alla underlag. (dock ej testad i lössnö)

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Har provat en rush och den va riktigt skön, skön förarmiljö stabil och bra dämpning, skulle kunna tänka mig köpa en! har bara sett en i det fria och det va förra året dvs någon demo maskin!

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Flopp !

Inte nog med att den ser ut som skit , Hur fan kan man placera en kylare på en skoter som dom har gjort ?

Men det är min åsikt !

Mvh
PA

Kika in Snowtraxtv, får du se hur fan man kan placera vad du kallar kylare på det vis dom gjort.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hellwood du kanske borde läsa på lite innan du lägger halvt efterblivna kommentarer. Även om du skulle köra sönder front "kylaren" åt helvete så går maskinen att köra DVS att den spelar ingen större roll för motor kylningen.

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Hellwood du kanske borde läsa på lite innan du lägger halvt efterblivna kommentarer. Även om du skulle köra sönder front "kylaren" åt helvete så går maskinen att köra DVS att den spelar ingen större roll för motor kylningen.

Som jag skrev är det "min åsikt".

Varför ska jag läsa på ?
Jag skiter personligen om den går att köra eller ej , det som däremot är intressant är priset på ny kylare.
Du som är påläst kanske kan berätta vad en ny kylare kostar ?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har inte testa köra den.men där emot ställt mig på den.och den känns som att hoppa på en av dom äldre dragonerna eller liknande..låång huv..lång fram till skidorna....inte alls nöjd med vad polaris har åstakommit när de gäller körställning... nog hade styret fått sitta 10-15cm längre fram...

sen har ja en polare som vart å testa maskinen.han sa att efter led är den som en gud å köra..sväljer typ allt..och är balancerad som satan i gropar..
MEN..när man gick ut i lös snö så ville dessa stag som går ner till boggin bromsa..samt att dem kan fastna och ta i lite vars stans..visst nog kan en vanlig boggi göra desamma men inte lika lätt..

men blir kul å se Raceversionen av denna:)..sen tror ja inte de är en flopp..lite utveckling som behövs bara..alla bojkottade ju skidoo när rev kom..nu är dem bland dem mest populära chassina som finns på marknaden..finns många proffs som hellre kör REv än XP fortfarande då dom tkr dem är skönare....

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Som jag skrev är det "min åsikt".

Varför ska jag läsa på ?
Jag skiter personligen om den går att köra eller ej , det som däremot är intressant är priset på ny kylare.
Du som är påläst kanske kan berätta vad en ny kylare kostar ?

håller helt med dig..de är vansinnigt å sätta en kylare dära..oavsett om maskinen är tillverkad så att de går å köra utan den kylarn så kostar de slantar..för ja vill då inte köra med den kylarn trasig...eller vill inte köra med en skoter som är deffekt alls..och om skotern går å köra utan den kylarn? varför tar man inte bara bort den isf??..

men de kanske tillhör årsmodellen?..=)

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Nu köper man ju inte en skoter med tanken att man ska köra sönder maskinen. Är man rädd att förstöra kylaren av någon för mig okänd anledning så kan man ju alltid köpa en fläktkyld maskin. Rushen är en bra skoter för led och cross körning...ska man köra i djupsnö eller backe så finns bättre maskiner.

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Om ni nu har läst på så bör ni veta att det är en värme växlare och ingen vanlig kylare.

kraschar ni så att växlaren pajar så är hela skotern förmodligen skrot ;)

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Om ni nu har läst på så bör ni veta att det är en värme växlare och ingen vanlig kylare.

kraschar ni så att växlaren pajar så är hela skotern förmodligen skrot ;)
precis den är stadigt byggd då kan i stort sett slå på den med en slägga utan att den går sönder. och dom maskiner min apolare har köpt har dom monterat 44mm matta på o dom är grymma i lössnö trots att det är en kort maskin:becky: skulle lätt vilja ha en men väntar tills det kommer en motor med mera mos i

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Vad jag förstod enligt personen som blev intervjuad angående Rush, så har det varit mycket snack om denna kylare.
Dock så ska den vara "oförstörbar" och klarat allt som testteamet utsatt den för.

Alltså, ingen risk att knäcka någon kylare.

Att den sen inte är optimal för lössnö är ju rätt självklart då det i första hand är en ledräser.

Förövrigt så var det bra att ni förtydligade att det var en värmeväxlare det handlade om, och inte en kylare.

E

ejwbegysv

Mycket trevlig ledräcer som inte gör bort sig brevid leden heller..

Flipp.

johel

Aktiv medlem
14 jan 2007
64
0
6
Sandviken
Jag var och prov körde den idag och jag kan säga att jag blev förvånad hur lätt körd den var. Jag åker IQ RR-09 och jag skulle byta min mot den alla dagar i veckan. Körde den på guppig/sönderkörd led och den svalde allt bättre än nån annan maskin jag kört. Man åkte verkligen mJukt och fint och det gick att åka idiot fort med den! Sen var jag ut och testade den i pudret och den gick fruktans värt fint där också. Välldigt lätt att göra puder svängar och lätt att manuvrera dit man ville. Dessutom accar den bättre än både RRen och IQ R 600! Nästa år släpper dom desutom den med 800 maskin och över 150 utlovade hästar! Jag ska då satsa på en sån till 2011... Nästa säsong så kommer den garanterat köras i skoter crossen då dom håller på att exprementera för fullt med olika dämpare osv....

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
hur var de nu med länkaget på rushen som gick a-c cup? :hmmmm:
var inte där själv tyvärr men hörde att den fick bryta och det gick rykten om länkaget inte höll på den.

men var som sagt inte där själv å såg de hela

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Jag var och prov körde den idag och jag kan säga att jag blev förvånad hur lätt körd den var. Jag åker IQ RR-09 och jag skulle byta min mot den alla dagar i veckan. Körde den på guppig/sönderkörd led och den svalde allt bättre än nån annan maskin jag kört. Man åkte verkligen mJukt och fint och det gick att åka idiot fort med den! Sen var jag ut och testade den i pudret och den gick fruktans värt fint där också. Välldigt lätt att göra puder svängar och lätt att manuvrera dit man ville. Dessutom accar den bättre än både RRen och IQ R 600! Nästa år släpper dom desutom den med 800 maskin och över 150 utlovade hästar! Jag ska då satsa på en sån till 2011... Nästa säsong så kommer den garanterat köras i skoter crossen då dom håller på att exprementera för fullt med olika dämpare osv....
Svårt att tro att den accar bättre än en IQ R Faktiskt..

johel

Aktiv medlem
14 jan 2007
64
0
6
Sandviken
Mycket möjligt att dom fyck bryta men dom har ju inte färdigt ställt en riktig racer av modellen än utan dom håller bara på att provar osv vad som håller och fungerar så dom kan utgå ifrån det och sen förstärka det som behövs mm.

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
520
1
18
Umeå
ja för dom där 130k dom begär för en polaris rush 600 så tar jag heller å kastar ut dom pengarna på en Lynx Rave 800 Power TEK 2010a ist.
och dom e så jävla mkt snyggare... skidoo/lynx/ å kanske Arcticat är just dom modeller som se ut som skoter just nu