okej, jo de är vita skruvar, hur vet man hur mycket man ska skruva? vad händer om dom blir fel inställada då, får för lite bensin? kan de skära?
Testa först med startgas att den inte drar tjuvluft. Om den är tät kan du börja fixa med förgasarna. Det finns tre bränslekretsar, lågfartssystemet som du styr med bränsleskruvarna och lågfartsmunstyckena (pilotmunstycken) mellanregistret som styrs av nålen och högfart som styrs av huvudmunstycket.
Motorn kan knappast skära av att den är för snålt besyckad i lågfartskretsen, det är när den är för snålt ställd i mellanregistret eller för litet huvudmunstycke som det blir farligt.
Om du vill veta hur bränsleskruvarna är ställda idag så skruva in dom max och räkna antalet varv. Från fabrik kommer dom 1,5 eller möjligtvis 2 varv ut (ej helt säker). Det är aldrig någon fara att skruva ut, det enda som händer är att den får mer bränsle.
Prova att ställ dom ett halvt varv mer ut än vad dom är idag och se om det hjälper. Om det inte hjälper är nästa steg att gå upp en storlek på lågfartsmunstycket. Original är 17.5 nästa storlek 20. Om inte det heller hjälper är nästa steg att shimsa upp nålen ett steg. Det finns vita nylonbrickor för detta. Då borde du löst problemet.
(Om inte problemet beror på tjuvluft alltså)