Spade, tändstickor, extra vantar, snöre (ifall magnapull snöret går av), tampong!! (är helt suveränt att doppa ner i tanken när det är svårt att tända en brasa), liten skruvmejsel med massa bits, kompass fastsytt på ryggsäcken, teleskop grillpinne, kniv, liten ihopfälld såg, toapapper i påse, brukar även ibland ha en 3e extra rem, extra glas till glasögonen (vita), + nån macka som ovanstående skrev.
Ja åker du på Konsum och köper en ryggsäck kan jag garantera dig att det blir obekvämt, men köper du en "riktig" (lite dyrare) ryggsäck/vandringssäck med diverse dreda rammar och avlastningsremmar så blir det näst intill riktigt skönt + att det skyddar ryggen lite till även fast jag då har ryggskydd=PTycker att det verkar onödigt /obekvämt att köra runt med ryggsäck och spade på ryggen?![]()
Fast det motiverar ju inte hurvida det är nödvändigt eller inte. Tycker som Mountain Max att det verkar onödigt att plocka med sig halva huset.Ja åker du på Konsum och köper en ryggsäck kan jag garantera dig att det blir obekvämt, men köper du en "riktig" (lite dyrare) ryggsäck/vandringssäck med diverse dreda rammar och avlastningsremmar så blir det näst intill riktigt skönt + att det skyddar ryggen lite till även fast jag då har ryggskydd=P
Fast det motiverar ju inte hurvida det är nödvändigt eller inte. Tycker som Mountain Max att det verkar onödigt att plocka med sig halva huset.
Just så är de jag oxå tänker. Bättre att ha de med sig och inte behöva använda de än att behöva sakerna å så ligger dom kvar hemma..Beror juh givetvis på körningen, om jag är runt lederna här hemma behöver jag inte nån ryggsäck iof men när jag är 10 mil från stugan/närmsta hus vill jag vara säger på att jag klarar mig om det skulle hända nånting.....