Vad har ni i ryggsäcken?

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
34
Örnsköldsvik
Kör inte heller med ryggsäck utan har sidoväskor på skotern istället med diverse saker. Med tex mössa, drycker av olika slag (beror på tillfället), ibland korv eller dylikt. Men för det mesta så kör jag utan sidoväskorna också. Blir att man använder mini-facket i skotern för att ha Energidryck där:beer:

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Grillar på nästan alla turer vi är ute på (har därför blivit ganska less på korv ;)) så brukar ha med en liten stekpanna, ihopfällbar såg, mycket dricka, mössa, extra handskar och mat såklart.
Tändare och telefon i fickan, verktyg och lina ligger i skotern.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Jag brukar ha med mej förstaförbandskudde, kaffetermos någon macka och ett par extra handskar i ryggsäcken. verktyg å spade får sitta på skotern. Det är faktiskt riktigt skönt med ryggsäck på vintern när det är kallt för den blir att värma ryggen när det är kallt ute å min är så lite att den knappt märks. och ska man hoppa å leka på nåt ställe är det ju bara att ställa av sig den en stund! :rolleyes:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har ryggsäcken med mig när jag kör cross så det är ganska självklart att jag har ryggan med mig när jag kör skoter, dock bara om jag vet att vi ska grilla eller köra längre än 3 mil :)
packningen skiftar mycket men oftast: Handskar, andra googlar, buff, knivar, tändare/stickor.. är väl vad som mer eller mindre är standard

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Som flera skriver beror ju på turens längd och vart man ska köra. Jag brukar ta med mig systemkameran å det bli så sjukt fullt ganska direkt plus att man vill ha lite extra buntning runtom. Sen är det de vanliga, snören, skiftnyckel etc (gammal skoter) men som sagt ska packningen utökas med tampong :D grymt lysande idé Undie!

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Extra handskar, mössa, strumpor, vatten, extra stift, snöre, multiverktyg, spade, liten yxa, kniv, påse med tändstikor och papper säkert nå mer också men jag tycker det är varmt och skönt med ryggsäck då den inte är i vägen och kan vara livsviktig på långturer.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Spade och kaffetermos.

Fastnar man skottar man lös sig.
Pajar skotern dricker man kaffe tills bogserhjälp kommer.

Har mobil och GPS i jackan också.

Ps. Det blev mycket kafferaster då man körde 2-takt... ;)

mrberka

Medlem
19 sept 2009
22
0
1
Skellefteå
En ordentlig mackhög och andra gosaker, givetvis en termos med varm choklad. DEt finns inge bättre än att fika när man är ute på fjället och småfryser:beer:

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
kamera, en termos med varm choklad/kaffe, en monster lo-carb, en kina-kaka och en spade

ev ett par googles med gult glas i om vädret verkar vara lite lattjo

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Bogserlina, Redbull, Cola, ölkorv, nån slags choklad, kamera, ihopfällbar spade.

Jag kör med en HMK-rygga, rekomenderas starkt! Märks att dom gör grejer för skoteråkning, sitter som gjuten på ryggen :)

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Jag har sällan eller snarare aldrig nån ryggsäck på mig när jag är ute å kör utan jag kokar i mitt kaffe å lägger i nån korv i en påse å så frågar jag nån polare lite snällt om han kan ta mina saker i sin ryggsäck. :)

seabazz

Medlem
14 feb 2009
20
0
1
Tändstift, liten spade, kniv, läsk, gps, kamera, tändstickor.. Ungefär så :)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
utöver det man alltid har på sig så har jag haft bogserlina med mig.
med xpn så får det väll bli en kälke med extraremmar om man ska mer än 1km hemmifrån.

;)

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
ÅHH Börja snöa nu!!! får ju varma minnen från förra vintern då man satt på skotern å drack varm choklad och mackorna smakade godare än allt annat som fanns! Vanlig packning, Mobil i fickan så man kan ringa farsan så kommer han med Yamaha Viking å bogserar en :)) har inte ens extra rem i skotern så mobil är ett måste haha :)