hur många liter bensin gör ni av med per vinter ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
hur många liter kör ni upp på en vinter ?:) själv har jag klarat mig på kanske 80liter i år . Kör max 6km åt gången hehe ! Ska försöka våga mig på en "lång"tur på 3,5mil innan snö smälter.

Last edited:

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Ifjol körde jag upp runt 1000-1100 liter. I snitt då. Iår har det inte blivit lika mycket men säsongen är inte slut än!

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
jag har kört ca 50 mil i sedan jag köpte den.. Skotern tar uuuungefär 2.2L/milen så det borde vara omkring 110 liter :)

B

Biosteel

jadu körde ju 500 mil med en skoter som drar 5 liter milen så ni får räkna ut resten.

B

Biosteel

Körde du 500mil på en vinter ?
Fan jag har då bara hunnit med 160 mil i vinter, dock har jag bara kört på helgerna..
lr ja det va säkert mer oxå men körde ju varje dag då oxå for överallt osv. rörde fan inte en enda skruv på hela vintern i stort sett. ja skönaste året med andra ord. varför kör du bara på helgerna? ekonomin eller ?:hello:

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
Frågan är hur mycket man bränner på ett år....
* ca 6500 mil i bilen
* hyfast många mil på enduron (sommar som vinter)
*vattenskoter
* båten
* och nu mer även snöskoter...

Man vill inte räkna efter.... =)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
lr ja det va säkert mer oxå men körde ju varje dag då oxå for överallt osv. rörde fan inte en enda skruv på hela vintern i stort sett. ja skönaste året med andra ord. varför kör du bara på helgerna? ekonomin eller ?:hello:
Jag kör också nästan alltid endast på helgerna, dom flesta jobbar ju dagtid och det är inte så enorm ball och köra i mörker på vardagskvällarna. Visst har det blivit några kvällsturer men inte så många och då får man nöja sig med helgerna :bawling:. Det har blivit ca 100mil i år och ca 2.5-3.5L per mil ca 250-350liter soppa och det är kvar en del av säsongen. En fjällresa plus några helger till....fjällresan brukar höja snittet :rock:

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se

ja, dels för de och så kommer brorsan å dom upp på helgerna föratt dom bor i boden och de e ju aldrig kul å fara å köra själv... : )

B

Biosteel

Jag kör också nästan alltid endast på helgerna, dom flesta jobbar ju dagtid och det är inte så enorm ball och köra i mörker på vardagskvällarna. Visst har det blivit några kvällsturer men inte så många och då får man nöja sig med helgerna :bawling:. Det har blivit ca 100mil i år och ca 2.5-3.5L per mil ca 250-350liter soppa och det är kvar en del av säsongen. En fjällresa plus några helger till....fjällresan brukar höja snittet :rock:
själv har man aldrig ens varit och kört i fjällen :( :cool:*avundsjuk*:(

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
är upp en gång per år till klimpfjäll ca 14dagar och där går det en hel del bensin, så mycket att macken däruppe säljer slut varje år..
Vill inte räkna på hur många mil/pengar man lagt ner på skotern..Vet bara att det är ett DYRT nöje,,,men självklart ändå något jag inte kommer avstå ifrån..