Förbjuda "muskel" skotrar???

B

Biosteel

jag har ju funderat ett tag på varför det inte kan vara induviduella straff på skotrar som det tex är på alla andra fordon. För om en med bil missköter sig med att sladda osv så inte fan går man ut med kollektiv bestraffning på det viset som skoterförarna årligen hotas med. nån som kan ge mig och många andra klarhet i frågan ?

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
Men hur säkert är det då? om man skulle råka komma ut på blaskig dubbelis lr nått öppet vatten finns det ingen kraft till att både komma framåt och hålla upp skotern om den är så motorlös!

B

Biosteel

HAHAHAHA!

Och sen kan vi ju se till att pojkar inte kan trimma sina moppar, och varför inte göra bilar som går i max 120? Eller varför inte strypa cyklar så att de inte går över 30?

Men förihelvete! Lägg av nu!

håller med fullständigt sen så kan ju alla båtar behöva förarbevis och strypas ner dom oxå :)

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Begåvnings reserven har nu kommit på att skotrarna ska gå max 70 :stupid:

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=89226&arkiv=False In å skriv !
Ni missar poängen! Det är just dessa åsiktsvandringar som är oss skoteråkares problem. Sett i Rapport&Aktuellts ljus så är skoteråkare:

- Fyllbultar
- Snorungar
- Fartmarodörer
- Rendödare
- Naturskövlare
- Växthuseffektmarodörer

Ta detta på allvar annars kommer snart förbudsivrarna vinna på samma överlägsna sätt som man behandlar andra landsbygdsfrågor.

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Givetvis ska det tas på allvar. Det gör jag iaf men vi måste även säga vårt. Jag som kör en 57 hk 550 är väl knappast en rendödare eller annat. Det mest trängade är en attitydförändring/information till Aktuellt & Rapport journalisterna.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ges dom inga möjligheter till o skriva så skrivs det inget häller.
En av anledningarna till att förbudsivrarna får vatten på sin kvarn är ju att tekniken gör det äns möjligt o impa på polarna att köra högst uppe under hängdrivor, trimmade maskiner med hög ljudvolym som följd mm.