Snödjup i Sverige just nu?

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Ännu en helg då vädret är sodom & gomorra. Blåser så inni h-te och snö. Helg efter helg brinner inne. Köra kan man ju men jakt och fiske är omöjligt. Trist som f-n men ska ut och få inkörningen bort stökad på 800:an.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Om nu inte kung Bore bestämmer sig för att visa var skåpet ska stå,så är nog den här säsongen körd här vid kusten.
Ingen havsis,2dm snö efter leden och plusgrader på ingång. Vissa saker var bättre för!.
har ca 40cm is här vid kusten, har dock inte varit utanför skärgården. Gissar på att det inte är nån is där ens.
 

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Som nybliven stockholmare hade jag hoppats att man kunde ta en resa norrut och få köra av sig...men som jag tolkar denna tråd finns det varken lössnö eller åkbara leder efter norrlanadskusten, typ Härnösand, Sundsvall, Övik ?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Som nybliven stockholmare hade jag hoppats att man kunde ta en resa norrut och få köra av sig...men som jag tolkar denna tråd finns det varken lössnö eller åkbara leder efter norrlanadskusten, typ Härnösand, Sundsvall, Övik ?
Bor runt 6km från Ö-vik och det är patetiskt lite snö här nära kusten. Kört en gång längs leden en bit och jag skulle inte tycka det var värt att åka från Stockholm för att köra här iaf.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sundsvall är det dåligt, går att köra men då får man köra sakta. Bättre några mil längre in i landet..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Helt otroligt j**la dåligt väder. Allt före är som bortblåst. Iallafall norr samt västerbotten.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Lite bättre ställt här då med temp på nollan och rätt bra med snö på sina håll. I helgen var jag på långtur upp i sandås landet 10 mil nordväst om Kiruna. Bitvis otroligt mycket snö. Körde ifatt ett gäng som spårade och var helt slut. Någon mil upp norr om Vuoskojaure var det precis tvärtom. All snö bortblåst stenigt så in i.. körde in ena skidan i en sten så det sjöng om det.

Ovanligt ojämnt med snö tillgången här
 

Adrenaline

Medlem
16 mar 2014
24
2
1
skellefteå
+7 i Skellefteå, såå tragiskt.... ska tydligen vara varmast i Sverige...
Ja, idag har det tagit ordentligt på snötäcket här.
Men lederna som är packade borde klara sig bättre.
Körde från bergsbyn till solbacken igår och lederna var kanonbra då.
Ska ut imorgon och kolla, annars får man väl ta släpen och åka innåt landet för helgkörningen.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ja det finns snö.. det regnar dock och har regnat även i kiruna. Jag är inte orolig för skotersäsongen. Jag är deprimerad över pudersäsongen.

Katterjåkk har tappat 20cm snö på 2 dagar = skare.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Idag var första riktiga "fin"dagen i Kirunafjällen. Givetvis satt man fast på jobbet :eviltongue: Lagom till man kommer hem så är det sodom & gomorra igen. Blåser så inni h-te. Vind prognos på YR Liten storm 00:00-06:00 sedan 8M/S 13M/S 16M/S. Fy f-an i h-te konstant storm är vad som erbjuds. Börjar få lätt panik då min säsong går mot sitt slut & jag har knappt kommit iväg :wacko:
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Idag var första riktiga "fin"dagen i Kirunafjällen. Givetvis satt man fast på jobbet :eviltongue: Lagom till man kommer hem så är det sodom & gomorra igen. Blåser så inni h-te. Vind prognos på YR Liten storm 00:00-06:00 sedan 8M/S 13M/S 16M/S. Fy f-an i h-te konstant storm är vad som erbjuds. Börjar få lätt panik då min säsong går mot sitt slut & jag har knappt kommit iväg :wacko:
Mot sitt slut?? Ni kör väl till midsommar där uppe i Afrika! :suspicious:
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Att jaga/fiska är effektivast då dagen är kort. Solen är nu uppe 4 timmar. Dagsljuset ökar med 1 timme i veckan på mina breddgrader. Runt den 20 Mars börjar jag att bara köra skoter & grilla. Kul men inte lika kul
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Vuogga var jävlat katastrof. Jäckvik var dåligt men blev det nog brant så var det ganska kul ändå. Känns som vårföre utan plusgrader.

Kommer det 2-3 dm snö så blir det bra igen.