Snödjup i Sverige just nu?

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
24 sep 2010 kom det ca 30 cm snö i Storhogna mellan Vemdalen och Klövsjö. Tyvärr låg snön inte kvar men några tappra gick upp för Skalet för att åka säsongens första slalomåk. Förra året plogade jag på landet första advent. Hoppas på tidig vinter i år.
 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
Om du kollar lite över den kommentaren så nämnde en person den dagen... Så sökte bara på aftonbladet och hitta de, :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Dom har ju inte ens rätt på 14 dagars prognosen :).....
Precis, var det inte förra vintern någon duktig super meterolog förutspådde att det typ skulle bli en ny istid? Sen blev det inte vinterföre förens i januari någon gång, iallafall här i piteå.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tror vi kommer få vänja oss vid att det blir just såna vintrar. Varmare och en jäkla massa snö i inlandet. Alltså precis som förra vintern. Massa snö i inlandet å lite vid kusten (beroende på hur högt upp man kommer såklart).

Synd då isarna blir farliga men trevligt med mkt snö. dock är ju det en överhängande chans att jag har helt fel å vi kommer uppleva dessa vargavintrar som söderborna verkar grina så mkt över.
 

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
det där är ju rent jävla skitsnack, dom har ju det svårt nog att gissa rätt prognos 1 vecka fram, inte en jävla chans att dom gissar rätt från och med nu till februari.
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Var det inte vid den här tiden förra året som dom skrev att det skulle bli en extremt kall vinter och att man borde rusta för det värsta men inte vet jag om det var nå mycket kallare än vanligt, snarare varmare...