Snödjup i Sverige just nu?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
6mil körning idag. ca 120-130cm snödjup. Hårt med 1dm blötsnö på. Ingen risk för markkänning
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Körde igår runt Kiepanjaure mot Norska gränsen ca 30 km söder om treriksröset fick ihop 13 mil på trippen på Nytron. Snön är av februarityp,mycket puder bär dåligt, på vissa ställen är det vatten på isen. Denna vår vinter kommer att bli lååååååång i Kiruna fjällen. Snödjupet uppskattat till över metern i snitt
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Körde i Arvidsjaur i helgen, bra med snö och inte allt för hårt ca 20 cm ovanpå lite skare och ca 50 - 60cm under skaren, på Akkanålkes södersida i skogen över 140 cm mjuksnö :) :) :) Riktigt trevlig körning
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Därför jag gissade på nysnö, hörde att det hade snöat i arvidjaur/arjeplog någerst eller vad dem sa :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Nedräkningen börjar igen, typ 2,5 mån till första snön :madgrin:

Hoppas på fjällpremiär om 4 månader/mitten av dec precis som ifjol :whistle:
Hoppas du på så sent? Jag skulle inte klaga på mitten av nov! :madgrin:
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Måste va lite realistisk för det körbara pudret ;) Men finns det snö i november kan jag garantera att första bilderna kommer upp då x)

Eller så är du bara välsignad med en plats med väldigt tidig säsong??
Haha, nja om det vore så väl! Förra säsongen blev det körbart, notera körbart mot slutet på dec. Första snön som stannade kom väl typ 15-20 dec och året före det var det massor med snö vid den tiden!

Nä blir det lika sen säsong som förra året blir det garanterat att fara mot kallare breddgrader, om man får dispens av frugan dvs ;)