Polaris 2019

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Spänner jag mattan mer så nöjer jag skenorna. Fiolsträng har fått en ny innebörd om jag säg så ;)

Har en till i mitt gäng som upplever samma sak.
Då är det nog mattan bara,?
Fast nu ska du ju inte överdriva spänningen men lite under minimimåttet enligt instruktionsboken.
Du menar som på Summiten sledtrax hade som långtestmaskin för ett tag sen? i den böjdes skenorna men fick ju nya på garantin.
 
Reactions: aeqvist och Nitrox

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Lite synd att man blir tvungen att spänna mattan så mycket, det finns ju onödigt mycket marginal kvar tills det rappar över på drivhjulen.

Någon mer som får motortempen under 25 grader när man startar efter bara någon minuts stillestånd i djupsnön? Dvs engine cold ploppar fram i displayen..
Har visserligen 5 fot extrakylare på min, men det ska ju termostaten sköta tycker jag..
Gissar att iom att motortempen stiger rätt mycket när man stänger motorn och värmen sprider sig upp till termostaten som inte riktigt hinner med?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Spände mattan hårdare och då försvann det. Dock är det nog clipsen i mattan som slår någonstans när den är slapp. Hade min gamla matta betydligt slappare och den har ju som sagt clipsen mellan kammarna. Där lät de ingenting.
Kan hända att när clipsen sitter på kammarna så får man hårdare tryck när dom smäller upp mot skenorna. Lr nått...
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Spände mattan hårdare och då försvann det. Dock är det nog clipsen i mattan som slår någonstans när den är slapp. Hade min gamla matta betydligt slappare och den har ju som sagt clipsen mellan kammarna. Där lät de ingenting.
Kan hända att när clipsen sitter på kammarna så får man hårdare tryck när dom smäller upp mot skenorna. Lr nått...
Precis, gjort samma sak och ljudet borta och jag vill jag ha denna matta så det var ju enkelt fixat, sen vet jag inte om det gör någonting att den smäller lite?
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Har drygt 9 timmar på min nu men efter helgens filmklipp inser jag att den bör köras hårdare nästa helg 😆 verkar ha legat på kring 6000 hela helgen 😆😆😆 de låter som trassel vid backshift rnsamen om det?
 
Reactions: emon

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Någon mer än jag som upplever att motorn tvekar på låga varv? Min "böar" och tvekar rejält när den är varm, kanske släpper efter inkörningen? pro rmk 850
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Någon mer än jag som upplever att motorn tvekar på låga varv? Min "böar" och tvekar rejält när den är varm, kanske släpper efter inkörningen? pro rmk 850
Joodå, det blev riktigt märkbart efter jag tankat 98, då gick den mycket sämre än annars när jag kört 95. Men titta även hur remmen ligger i sekundären, så att den är rätt spänd
 
Reactions: aeqvist

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Joodå, det blev riktigt märkbart efter jag tankat 98, då gick den mycket sämre än annars när jag kört 95. Men titta även hur remmen ligger i sekundären, så att den är rätt spänd

Remmen har ja fått justera ett par gånger då spännaren gänga upp sig..


Verkar dock bli bättre efter några timmar till på mätaren angående tvekningarna
 
Reactions: aeqvist

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Remmen har ja fått justera ett par gånger då spännaren gänga upp sig..


Verkar dock bli bättre efter några timmar till på mätaren angående tvekningarna
Precis, inkörningsprogrammet bara, jag kör endast på 95 oktan, både i Lynx 850 och Polaris och dom går utmärkt på det.
 

antesandberg

Aktiv medlem
21 feb 2013
64
4
8
Piteå
Ja nu har man fått nån mil på polarisen å måste säga att jag tycker den är helt sjukt bra.
Det jag har gjort åt min är Fox float runt om å lite nya grejer i variatorerna.
Kan känna att jag vill sänka och smalna av styret lite. Nån som har tips på ett som har samma vinklar fast lägre?

Vad känner ni där ute om era å vad har ni gjort åt dem?
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Ja nu har man fått nån mil på polarisen å måste säga att jag tycker den är helt sjukt bra.
Det jag har gjort åt min är Fox float runt om å lite nya grejer i variatorerna.
Kan känna att jag vill sänka och smalna av styret lite. Nån som har tips på ett som har samma vinklar fast lägre?

Vad känner ni där ute om era å vad har ni gjort åt dem?
Vad har du bytt för saker i variatorerna?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Jag har helt andra problem med min, efter inkörning så har den stora problem med att gå ner i varv. Märks inte så mycket när den är "kall" men efter några minuter så börjar det, lite som en förgasarmotor med tjuvläck Stabil på tomgång bara när man släpper gasen och inga problem med accet. Har pratat med min Åf och dom har talat med Polaris och dom säger att det är några till som har gjort lika när inkörningsprogrammet har släppt och det har något med mjukvaran att göra...:mad::mad::mad::mad::mad: Men ingen lösning just nu!
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Jag har helt andra problem med min, efter inkörning så har den stora problem med att gå ner i varv. Märks inte så mycket när den är "kall" men efter några minuter så börjar det, lite som en förgasarmotor med tjuvläck Stabil på tomgång bara när man släpper gasen och inga problem med accet. Har pratat med min Åf och dom har talat med Polaris och dom säger att det är några till som har gjort lika när inkörningsprogrammet har släppt och det har något med mjukvaran att göra...:mad::mad::mad::mad::mad: Men ingen lösning just nu!
Prova startgas runt vev boxarna för skojs skull
 
Reactions: Bola

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Prova startgas runt vev boxarna för skojs skull
Nja den går superstabiilt på tomgång, blir bara när jag släppt på gasen spelar ingen roll om det är från 8200 eller nåt annat för den delen heller, går skitbra från tomgång men sen när man släpper av så. Men förstår vad du menar. Ska jobba 36 tim fm helg så hinner inte kolla nåt mer..
 
Reactions: ersdahl

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Precis samma fenomen på min. Varven hänger kvar en aning efter man släppt gasen. Märks mest när jag släpper under halvgas. Lösning? Släpp aldrig gasen
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
En kompis som har samma problem med sin 850 sa att det eventuellt kan ha med tps givaren att göra, är visst en kontakt/stift i en kontakt som inte sitter som det ska
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Precis samma fenomen på min. Varven hänger kvar en aning efter man släppt gasen. Märks mest när jag släpper under halvgas. Lösning? Släpp aldrig gasen
På min är det 3-5 sekunder...grrr...Blir väldigt spännande i kurvorna, höll även på att backa in i grannens staket...