På Freeride och summit är sekundäraxeln förlängd 3mm.Vad är det då som har modifierats på nya doo som ska göra att de tar mindre rem nu? Annan setup eller linjering av variatorer?
Ok, har hört om att vissa har schimsat ut sin QRS axel, är detta då att rekomendera på min?På Freeride och summit är sekundäraxeln förlängd 3mm.
Även annan variatorsetup på många modeller.
99% så är det 3 mm som gäller. minskade remslitaget på min -09 markant.Ok, har hört om att vissa har schimsat ut sin QRS axel, är detta då att rekomendera på min?
Men hela 3mm?? Låter ju så sjukt mycket, kan de vara så fellinjerade orginal?
Nu sa jag ju inte så. Utan bara för att många säger nått dåligt om ett märke så ska man ju ta i beaktning att det % kan vara lika dåligt på andra märken. Men problem är ju till för att lösas, menar bara att haka upp sig på BRP som säljer klart mest maskiner kanske inte är hela sanningen att de har mest problem. Nu vet jag ju efter allt jag läst på forumen att BRP har haft många med problem med remmarna på sina 800 maskiner.Om jag ska tro något om remslitage så vill jag ha statistiskt säkerställda metoder.
Detta vill säga % av alla maskiner som tjorvar med remmarna.
Man kan inte nöja sig med att många här skriver att många BRP maskiner har problem. pga att en stor majoritet maskiner är BRP. ex om 10 av 100 BRP maskiner sliter rem och 1 av 10 arctic gör detsamma så lär man se betydlig fler personer här som är irriterade. Fast arctic egentligen % har lika stort problem. Bara att färre personer kör dem.
Ok, ska kolla lite där.99% så är det 3 mm som gäller. minskade remslitaget på min -09 markant.
Finns färdiga shims på blocket. "QRS shim"
Helt ointressant problem för min del egentligen-men:Tror att det bara är FR och Summit som har längre axel.
Fasta variatorer linjerar bara vid en utväxling och det sker vid höga hastigheter.
Om man åker mycket friåkning/ lek med tex. en xrs så linjerar variatorerna dåligt.
En längre axel linjerar vid lägre hastigheter, och våra leder är ju normalt inte amerikanska autostrador.
Med knixiga leder och mycket gas/broms så fungerar det bättre med längre axel.
En summit med låg drevning som pressas hårt med hög trackspeed kan få motsatt problem.
Dels greppar tra dåligt vid hög utväxling och linjerar det dåligt så slits remmarna.
Förstår inte varför flytande qrs inte är standard, finns ju redan som tillbehör.
Antingen läste du inte hela, eller så var jag otydlig.Helt ointressant problem för min del egentligen-men:
Förklaringen till varför Ski Doo har haft problem med remmarna på Summit och FR är alltså för att dom Amerikanska lederna är släta och breda..?