"SLUTBURKS-TRÅDEN"

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Har också en Tikka burk på en 2011 assault och den låter inte lika högt som den du har på rmk´n. Men annars samma karaktär att den är mild till 6500-7000 sen bröölar den lös.
det är ingen skillad på dom mer än att inloppsröret är förändrat därav effektökningen o fästet är flyttat till-13 så det är samma ljudnivå på burkarna som sitter på -11

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Har egentligen inte haft så mycket mot slutburkar tidigare, endel har jag till och med tyckt kan låta lite småfränt... Men idag höll jag på att få psykbryt på en skoterjävel. Skulle hjälpa min kära lilla mamma med bilen inför besikningen, höll till ute i ca 2tim och hela tiden fick jag höra: Gnyyyyyyyl gnyyyl gnyyyyyyyyyyyyyyyyyyl gnyyyyyyyyl. Trodde jag skulle bli knäpp, kan ju tillägga att älven som dom körde på ligger en bra bit bort.

Så nu hoppas jag att föraren är medlem här. Plats: Lycksele, umeälven. Klockan: ca 12:00-14:00!! Lämna skiten hemma nästa gång, snälla!!!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Själv ska maskin in på 50mila service på måndag sen åker Henkaburk å Bikeman Y-pipe på, å blir intressant hur mycke mer vikt den drar efter de med tanke på BMP´s positiva bromspapper!!!
henka burk är det han från hedemora? :)[/QUOTE]

du är inte intresserad av en bikeman pipa? pcv?

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Only retards put cans on their sleds.

En grundregel när det gäller motortrimning är att man måste öka effekten med minst 10 procent för att märka någon skillnad överhuvudtaget. Dvs 15 hk på en 150 hk skoter.
Om man tar en random slutburk ock bromsar den 15 ggr så kommer den att ge mellan 3 och minus 15 hk. What gives....?
;)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Sv: Re: "SLUTBURKS-TRÅDEN"

Only retards put cans on their sleds.

En grundregel när det gäller motortrimning är att man måste öka effekten med minst 10 procent för att märka någon skillnad överhuvudtaget. Dvs 15 hk på en 150 hk skoter.
Om man tar en random slutburk ock bromsar den 15 ggr så kommer den att ge mellan 3 och minus 15 hk. What gives....?
;)
haha vem säger det? 3hk på toppen ger ca 200varv o då viktar man på 2 gram då har det väll märkts?

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Är det ingen som har ett film/ljudklipp på en "henka-burk" den tystare varianten gärna ett klipp då maskinen körs :)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge

426h och jona$, sluta pajkasta tråden och starta en hata slutburkstråd istället!

Krillnecks, när jag pratade med henrik sist så sa han att "ska försöka få polaris-burken att låta så nära original som möjligt innan den blir till försäljning och naturligtvis med +effekt annars ingen vits att sälja den"... Men ring å fråga vettja, jävligt trevlig kille :)
han har : 070-7475799

Potatisgrisen, såg att du fråga om jag var intresserad av bmp pipa, var länge sen du skrev inlägget men mig veterligen så gör inte bmp pipor för sealevel!

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se

426h och jona$, sluta pajkasta tråden och starta en hata slutburkstråd istället!

Krillnecks, när jag pratade med henrik sist så sa han att "ska försöka få polaris-burken att låta så nära original som möjligt innan den blir till försäljning och naturligtvis med +effekt annars ingen vits att sälja den"... Men ring å fråga vettja, jävligt trevlig kille :)
han har : 070-7475799

Potatisgrisen, såg att du fråga om jag var intresserad av bmp pipa, var länge sen du skrev inlägget men mig veterligen så gör inte bmp pipor för sealevel!
yes har pratat med han :) han sa att burken gav ca 3-4 hk han hade då fått vikta på hans variator iaf så låter lovande :)