Mellan 800 och 900 nånting.En sidofråga:
Hur många mil har skotern gått?
Mellan 800 och 900 nånting.
helt omöjligt att säga, kan hålla 3 mil lika väl som 300 mil till.. över 500 mil kan väl allt hända ungefär om man inte bytt kolvar osv tidigare nångångTjena, lånar tråden lite om de går för sig..
Min 600 sdi har gått 620 mil.. Kommer köra ca. 150-180 mil i vinter med den. Hade tänkt fetta in och byta kolvar men har varken tid lr någon större lust. Borde jag klara mig en vinter till? :wondering:
Du kan ta av variatorn och kolla om den har pressat ut något fett, är inget som direkt tar lång tid att göra sen kan du testa kompressionen, om allt ser bra ut tror jag nog du vågar köra en säsong till men man är ju som sagt aldrig helt säker.Tjena, lånar tråden lite om de går för sig..
Min 600 sdi har gått 620 mil.. Kommer köra ca. 150-180 mil i vinter med den. Hade tänkt fetta in och byta kolvar men har varken tid lr någon större lust. Borde jag klara mig en vinter till? :wondering:
Tack svaret! Du menar primären antar jag? Vilken avdragare ska jag köpa? alt. vilken dimesion på bult för gängtape+olja ska jag ha?Du kan ta av variatorn och kolla om den har pressat ut något fett, är inget som direkt tar lång tid att göra sen kan du testa kompressionen, om allt ser bra ut tror jag nog du vågar köra en säsong till men man är ju som sagt aldrig helt säker.
Aha! hörde något om att de var dåligt att man skulle använda nå yttre gängor lr nå.. Men vad braDu använder ju variatorbulten
Personligen köpte jag en avdragare hos ÅF som var original. Fettade in toppen på den. 400 kr kostar den, men den är värd det om man slipper jävelskap tycker jag.Aha! hörde något om att de var dåligt att man skulle använda nå yttre gängor lr nå.. Men vad bradå kör jag på de! Har inte ens kollat på skotern sen man ställde in den i garaget för sommarförvaringen!