Tänkte höra om nån meckat med dessa och hittat nån bättre kombo för att få den att gå ännu bättre samt spara lite rem ? Kör orginalmattan nu men tänkte kasta dit en 44mm matta.
/mvh Johan
/mvh Johan
Köra med skidorna ovanför snön är inte ngt problem för mig med orginaldrevning men stå rakt upp en längre tid går absolut inte. Från start går det kasta upp skidorna högt i vädret men nån längre tid funkar inte som sagt ! Gjort nån ändring i boggin ?kör min helt orginal , man kan ställa upp varven lite på variatorn och ta upp den något steg , drevning för mig är orginal då man både kan åka med skidorna rakt upp i luften och den tar sig fram riktigt bra i lössnö också, men gå ner 2 steg på drevningen kan göra det ännu roligare . och ska man byta matta så rekommenderas det att dreva ner något steg pga av remslitage Remmen håller för mig än och jag är inne på 76 mil nu och ingen tendens på att det se ut att den ska gå sönder heller : )
Det är helt rätt en polare till mig hade väldigt stora remproblem på sin re800-10, sköt 6 remmar på några mil bara . Då tog dom bort själva svarta kåpan runt remmen , satt ett ventilationshål på huven och nerdrevning , och nu har remmen hållt över 100 mil helt plötsligtOm du vill minska på remslitaget så finns det ju lite man kan göra t.ex ventilationskit, flytande sekundär och dreva ner den.
Ofta går inte remmen av, utan den brukar explodera och det gör dom för att dom blir för varma.
Har ingen erfarenhet av detta, men har läst mig till att ett vent-kit kan göra stor skillnad, i alla fall på dom nyare maskinerna
Menar du den svarta plasthylsan som ska skydda mot att variatorskivorna slår ihop ifall remmen sprängs?Börja med och plocka bort de svarta distanspucken i primären,efter det är största problemet att hålla skidorna i backen..
I detta före reser skotern rätt bra tycker jag men första remmen for efter ca 30mil.....Menar du den svarta plasthylsan som ska skydda mot att variatorskivorna slår ihop ifall remmen sprängs?
Varför skulle man få mera skidres av det?
Den hindrar variatorn från att växla ut fullt.Menar du den svarta plasthylsan som ska skydda mot att variatorskivorna slår ihop ifall remmen sprängs?
Varför skulle man få mera skidres av det?
Precis det har jag också tänkt, men hur gör dom det så idiotiskt?Den hindrar variatorn från att växla ut fullt.
Vad är det för fel på originalhelixen?hur fort går det när varven sticker iväg och hur mycket fortare går det efter att du tagit bort distansen?
gissningsvis är helixen största felet i orginalsetupen, ska testa lite andra grejjer i en RAVE nån gång denna vecka, får se om det blir bättre.