Varför är du inte med i någon skoterklubb.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Har precis gått med själv, man vill ju gärna ha nån led att åka på. Men folk verkar inte inse att det är klubben som jobbar för att vi ska få fram nya leder och behålla gamla.
Utan klubb kan kommunen snabbt plocka bort några.

Sen så syns skoterklubbarna knappt. Om jag tankar på macken där leden går så syns inte ett skit. Ingen info om ledkartor osv.. Verkar som man får ta och engagera sig lite.

200kr för familj och 150kr för enskild är korvören när det kommer till skoteråkning.
Ju fler medlemmar detso mer pengar till leder maskiner ledsladdar osv.

"jag kör aldrig på led" osv är rent skitsnack. Bor man vid kusten så kör man garanterat någongång på led. Tror knappast att folk är ute och kör i skärgården hela tiden.

Tom i fjällen så kör folk en hel del på led...
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
är inte medlem i nån skoterklubb för att....... hmmm...... nja har faktiskt aldrig tänkt på det :S menmen har tagit kontakt med klubben så ska börja sladda leder nu :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Gick in på våran skoterklubbs hemsida och läste lite. Man har fina rabbater på oljor och kläder här inne i stan så till veckan blir det att lösa medlemskap. Blir mest troligt familje kort.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
härokring i orsa så är det jag och en kompis som spårar lederna som oftast används här. Röjja sly och hitta lederna bland all sly och små träd är väl det svåraste.. och jag har inte hört talas om nån skoterklubb här. Men som sagt det är väl i största hand jag och min svåger som spårar lederna på första snön och ser till att dom är körbara. Så jag tycker jag tar ett bra initativ.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Någon som vet något om piteå snöskoterklubb?
Finns den klubben ens mer än på papperet
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Varför vänta???
Var på resande fot under jul/nyår.

Nu har jag dock gått med i de två klubbar vars leder jag normalt kör på.

Men en sak jag tänkte på är att det skiljer rätt mycket mellan klubbar vad man får för medlemsavgiften som verkar vara fastställd till 200 för familj, 150 för enskild hos de flesta klubbar.

Tycker att en skoterledskarta borde väl alla nya medlemmar få, men tydligen så kostar det en extra slant i vissa klubbar och men ingår i medlemsavgiften hos andra.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vi har ju Sävst SK, bara 150kr, dessutom har vi tillgång till en Viking + sladd som du får låna :hello:
Japp, så började min karriär detta mitt första år i Sävast skoterklubb. :)

Har redan lärt känna kanontrevliga människor, som jag förmodligen inte hade träffat annars.

Det roliga är att alla har SKOTER som sin gemensamma nämnare. :beer:

150 spänn...

För ett ÅR....

Å då gäller det hela familjen...

Vi sladdar lederna i Sävast för att NI ska få en bättre fritid..

Alla som vill var med är välkomna.

Jäkligt skönt att vara ute och köra sladd också.

Varje gång du vänder dig om ser du groparna fyllas igen av snö, bladet skyfflar ruskigt effektivt..

Det ger en härlig känsla inombords.

TESTA!

Viking + sladdar finns i klubben.

Att sen få åka på en riktigt slät och bred led är ju en ren "Transport orgasm.." :rock:
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Varför jag inte är med ?
Ja ni, ni får fråga pssk! =)
Har skickat in ansökan för några veckor sedan, men det kommer väl snart kanske. :hmmmm:
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Någon som vet något om piteå snöskoterklubb?
Finns den klubben ens mer än på papperet


Den finns... kanske inte lika aktiv i alla bostads områden, tycker att alla som kör på leder borde tänka på att det är ideella personer som sliter med leder med allt som hör till som tex. uppmärkning med skoterledskryss vägöverfarter brobyggen mm, på hösten brukar de röja ris och träd som av någon konstig anledning även växer på och omkring skoterlederna det finns massor mer att göra om bara fler orkade arrangera sig i klubbarna, även om man inte "orkar"hjälpa till så kan man väl betala för sig.

Själv bor jag i Piteå och är aktiv i Öjebyn där jag försöker dra mitt strå till stacken som betalande medlem.

Verkar vara svårt att värva medlemmar i alla orter, här i Piteå försöker man med nya knep http://www.pssk.se/default.asp?m=9&s=13&w=medlemsformaner

Ola
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
härokring i orsa så är det jag och en kompis som spårar lederna som oftast används här. Röjja sly och hitta lederna bland all sly och små träd är väl det svåraste.. och jag har inte hört talas om nån skoterklubb här. Men som sagt det är väl i största hand jag och min svåger som spårar lederna på första snön och ser till att dom är körbara. Så jag tycker jag tar ett bra initativ.
Jojo visst är det så....

sen kan du juh kolla här, det har funnits i flera år http://www.ossk.net/ . sen att låssas att man "vill" vara med i en skoterklubb och att man "röjer sly" på gamla leder ger jag inte ett öre för vad du säger
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Har tänkt få betala till PSSK och skickade en anmälan via hemsidan och det kom hem ett brev, dock saknades inbetalningskort så jag vet inte hur jag ska betala in pengarna eftersom det inte stod något Pg eller Bg på pappret, får väl ta kontakt med någon via hemsidan igen.