Varför är du inte med i någon skoterklubb.

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Vettigare att använda pengarna som braständare, och varför är ju helt enkelt att det inte finns tillräckligt med snö, kommer det minimum 50cm hela sesongen kommer jag gå med i den. Men just nu känns det rätt onödigt.

Sen så tycker jag Sandvikens skoterklubb är väldigt dålig på att synas, hade aldrig hört talas om dom förens jag sökte på snöskoter och sandviken för året.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Vettigare att använda pengarna som braständare, och varför är ju helt enkelt att det inte finns tillräckligt med snö, kommer det minimum 50cm hela sesongen kommer jag gå med i den. Men just nu känns det rätt onödigt.

Sen så tycker jag Sandvikens skoterklubb är väldigt dålig på att synas, hade aldrig hört talas om dom förens jag sökte på snöskoter och sandviken för året.


Huvudsaken du stödjer den klubb där du kör mest... vilket du förmodligen gör.
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
öhlman: Du verkar ju vara en handlingskraftig man, kanske du skulle gå in och sätta snurr på verksamheten eller du kanske tillhör dom som menar att det skall andra göra, inte jag inte, jag vill bara åka på nysladdade leder som någon annan har fixat
Så länge det sitter kryss så bryr jag mig inte hur det ser ut där jag kör dagens skotrar har så pass bra fjädring..

Och kryssen kan man montera upp vilken dag som helst innan snön faller..

Misstolka inte det första jag skrev nå skulle jag kunna dra sladd det är inte det(om jag hade haft kvar 5900:an)

(Oftast inte större ön kostnaden för 2-3 luncher).
Frågan är ju iaf i mina trakter vilka som käkar luncherna för pengarna jag betalade in i skoterklubben...
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Sandvikens skoterklubb var på gågatan på lusia o sålde bla kolbullar o kaffe o glögg.
Det gäller nog o öppna ögonen ibland för o se klubbarna.
Det finns ett register bla här på skoterleden med alla klubbar o jag tror nog att det finns klubb både i Boden o västerås.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
(Öhlman skrev)
Frågan är ju iaf i mina trakter vilka som käkar luncherna för pengarna jag betalade in i skoterklubben...[/QUOTE]



Kan nog inte jag svara på, gå på nästa klubbmöte:laugh:
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Kan nog inte jag svara på, gå på nästa klubbmöte:laugh:
Bra att du förstodd smileyn :hello: Så att inte alla tolkar ironin som gnäll..

Jag hade nog gjort det om det fanns uttannonserat ex på hemsidan eller på någon av byarnas respektive hemsidor..
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Sandvikens skoterklubb var på gågatan på lusia o sålde bla kolbullar o kaffe o glögg.
Det gäller nog o öppna ögonen ibland för o se klubbarna.
Det finns ett register bla här på skoterleden med alla klubbar o jag tror nog att det finns klubb både i Boden o västerås.
Ja, skitbra. men dom som inte vet om att det finns en skoterklubb här då? dom måst ju få reda på det på nått sätt, och jag tror inte att pengarna jag skulle betala in, så skulle dom inte lösa några problem än då. Sätt ut annonser i tidningar, lappar på anslagstavlor och försök få så mycket publicitet som möjligt. Många av min kompis som åker skoter vet inte om att det finns en skoterklubb här. Och som sagt kommer det snö som ligger kvar mer än en vecka kommer jag givetvis gå med, självklart är det inte nå vidare mycket pengar men just nu ser jag ingen anledning.

(Sammanfattning alla skoterklubbar måste ha mer publicitet)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Vettigare att använda pengarna som braständare, och varför är ju helt enkelt att det inte finns tillräckligt med snö, kommer det minimum 50cm hela sesongen kommer jag gå med i den. Men just nu känns det rätt onödigt.
Men nog gör väl en skoterklubb annat, än bara sitter och väntar på att det ska snöa :hmmmm2:

Sen så tycker jag Sandvikens skoterklubb är väldigt dålig på att synas, hade aldrig hört talas om dom förens jag sökte på snöskoter och sandviken för året.
Men du vet tydligen att dom finns i vart fall.
Men frågan är väl egentligen, ska man som skoterklubb använda 90% av resurserna till marknadsföring och 10% till verksamhet ?
Jag tror att dom flesta vill nog att dom starkt begränsade resurserna i huvudsak skall användas till verksammheten.
Nu är jag så lyckligt lottad att få bo på ett ställe där snö inte är en bristvara på vintern. Men tänk så här, om det ibland inträffar att det blir en "grön vinter" så kan ju klubben istället samla medlemsavgifterna=pengarna i "Ladorna" och få ännu bättre möjligheter att få fina leder när det blir en vinter med riklig snö även hos er.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Många av min kompis som åker skoter vet inte om att det finns en skoterklubb här.
Och du har lyckats att inte nämna detta när frågan kommit upp bland kompisarna :hello:

Jag menar att du är en viktig "Ambasadör" för klubben, när ni åker på leder som dom lyckats få tillstånd att bygga efter diskussioner med griniga markägare !
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Precis, vi kan ju inte bara vara med när det finns snö - klubbarna behöver alltid medlemmarnas stöd.
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
Det borde väl i rimlighetens namn vara medlemmarna i klubben som kommer med förslag om diverse saker, att kräva att några få personer från styrelsen ska fixa allt är väl lite väl magstarkt

Jag känner ju inte till förhållanden i din klubb men i vår klubb, Sävast SK, kan jag garantera till 100% att det inte tankas en enda deciliter i någon annan skoter än sladdskotern

Du har inte funderat på att själv ta initiativ till röjning sladdning mm för att förbättra ledstatusen? och kanske på detta sätt få igång mer folk som jobbar för klubben

Självklart skall medlemmarna vara med och komma på med ideèr och hjälpa till med att genomföra dom :).

Och visst har jag funderat och även tagit egna initiativ till att sladda leder. Jag och två bekanta snickrade ihop en egen sladd för några år sedan som vi har knallat och sladdat endel med :p.

Men då jag och alla jag känner... eller rättare sagt alla jag kör skoter med, kör mountain maskiner, så undviker vi dom sk "skoterlederna" så långt det är möjligt :rolleyes:.

Hade jag dock bott i sävast så hade du lätt kunnat räkna med mitt bidrag till klubbkassan.
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
steffemelloydn: Du har helt klart en poäng i det du säger inledningsvis.

Ang punkt 2 så kan man ju undra varför du verkar ta åt dig av det? kanske förekommer det på din ort också? Kan iaf säga att den jag har hört det av har absolut ingen anledning att ljuga om saken, samt att jag har blivit avrådd från att gå med pga, bland annat just punkt 2. För övrigt så behöver jag inte ha någonting alls på fötterna när jag sitter vid datorn:p.

Nog om detta, är inte här för att bedriva pajkastning på ett forum. Utan tråden handlade om varför man inte är medlem i någon skoterklubb, jag listade några exempel om varför jag inte är medlem, hoppas det respekteras.

Jag håller förövrigt med om vissa saker som steffemelloydn har sagt i tråden.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
steffemelloydn: Du har helt klart en poäng i det du säger inledningsvis.

Ang punkt 2 så kan man ju undra varför du verkar ta åt dig av det? kanske förekommer det på din ort också?
...
Jag håller förövrigt med om vissa saker som steffemelloydn har sagt i tråden.
Nej det förekommer inte på min ort. Har varit på de flesta årsmöten under de senaste 15 åren och där ges en rejäl redovisning av klubbens ekonomi. Visst finns det där en post som kallas något i stil med "bränslekostnader för ledunderhåll" men jag tror inte för en sekund att bränslet har använts till styrelsens skotrar för ren nöjeskörning.

Om du nu har så pass bevis för dina belägg så tycker jag att du ska ta upp det med klubbens styrelse och påpeka att det inte får gå till på detta sätt, alternativt gå till polisen och göra en anmälan om... tja... vad kan det heta??? Förskingring?
 

quakesk

Aktiv medlem
17 okt 2007
82
0
6
Precis, vi kan ju inte bara vara med när det finns snö - klubbarna behöver alltid medlemmarnas stöd.

Om det aldrig finns snö då? Här och i Sandviken är det kört som fan. Dom vintrarna vi en gång hade är borta. Så stå och betala till en skoterklubb nu vet jag inte om det tjänar så mycket till? Ska vara om folk vill jogga i skogen då, och då röjer skoterklubben sly osv.
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
ja e inte med i den här i byn (sjulsmark) därför ja brukar så gott som aldrig deras leder å kör häromkring... hatar att köra leder... de sååå dö trist..
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Om det aldrig finns snö då? Här och i Sandviken är det kört som fan. Dom vintrarna vi en gång hade är borta. Så stå och betala till en skoterklubb nu vet jag inte om det tjänar så mycket till? Ska vara om folk vill jogga i skogen då, och då röjer skoterklubben sly osv.
Kanske gå med i den klubb som finns där du kör... ???

Det spelar inte någon större roll i vilken klubb du är med - bara du är med i någon... och då förslagsvis där du kör mest...

Själv är jag med i Piteå och Polcirkelns skoterklubbar. Kör nog 80% runt Polcirkeln men bor i Piteå så jag ser det som en självklarhet att sponsra dessa med någon hundralapp per år.
 
Last edited:

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Kanske gå med i den klubb som finns där du kör... ???

Det spelar inte någon större roll i vilken klubb du är med - bara du är med i någon... och då förslagsvis där du kör mest...

Själv är jag med i Piteå och Polcirkelns skoterklubbar. Kör nog 80% runt Polcirkeln men bor i Piteå så jag ser det som en självklarhet att sponsra dessa men någon hundralapp per år.


Helt rätt, alla vi som kör mycket kan gott vara med i två klubbar - skulle skämmas om jag inte stöttade klubbverksamheterna.
(Kanske delvis beror på mitt eget klubbengagemang....)