Varför är du inte med i någon skoterklubb.

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Klubbarna kan ju börja med att försöka synas lite bättre, ut på stan en Lördag eller kolla med de lokala skoterhandlarna om man får stå utanför och värva lite folk? Här i Luleå har jag inte sett till en enda klubb ute så länge jag bott här.Vissa som har skoter är ju helt ovetandes om att det verkligen finns skoterklubb i sin respektive hemort och vad den gör för just dig.
Jag har för mig att de flesta skoterklubbar i Luleå visar upp sig bl.a vid skoterns dag, o då finns dom ute hos handlarna. :p
Sedan så har vi ju åtminstone två klubbar som ordnar väldigt populära skoterprovkörningsdagar. Sunderbyns skoterklubb samt Hertsö skoterförening. Hur man kan undgå att missa det, vet jag inte. :hmmmm:

Nåja, snart e jag med i två klubbar. Ska stödja denna klubben i år, för jag kör deras leder vid tillfälle. http://hem.passagen.se/furufjardensskoter/ :evil: Plus att jag kan ringa o höra hur det går med sladdningen. heheh
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Låter lite märklig att det tydligen finns folk som tror att det är Tomten som sköter om dragning, uppmärkning, sladdning av skoterleder mm mm
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
Min familj är med i både Åkersjöns snöskoterklubb och Timrå snöskoterklubb :) måste ju sponsra lite så lederna där man åker som mest är bra!
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Finns ingen skoterklubb där jag bor, hade det funnits en hade jag varit med!
Oj då... finns det verkligen ingen klubb precis i den by där du bor??? :stupid:

Har för mig att det finns sju klubbar i Luleå kommun - någon av dessa borde väl få din hundralapp. *man blir mörkrädd*
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Låter lite märklig att det tydligen finns folk som tror att det är Tomten som sköter om dragning, uppmärkning, sladdning av skoterleder mm mm
<ironi>VA??? Extraknäcker inte tomten som ledsladdare??? Han som har så mycket fritid efter jul...</ironi>

(kanske krävs lite HTML-kunskaper för att förstå budskapet)
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Jag tycker att skotertidningar tex snowmobile ger varje nummer nån/några sidor åt en skoterklubb som kan skriva och visa med foto vad de gör för att förbättra leder och andra saker som skoterklubbar gör. Det blir en annan skoterklubb för varje nummer såklart.

Synpunkter på den iden?
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Det är en väldigt bra idé. Finns det ens nån skotertidning som gör reportage om klubbarna nuförtiden??? Som exempel inom mc-tidningsvärlden så är det mig veterligen bara en tidning som sysslar med sånt. :(
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Det är en väldigt bra idé. Finns det ens nån skotertidning som gör reportage om klubbarna nuförtiden??? Som exempel inom mc-tidningsvärlden så är det mig veterligen bara en tidning som sysslar med sånt. :(

Det behöver inte vara en Repoter från Tidningen som gör repotaget utan mer att nån från klubben skriver ett repotage och tar bilder som senare skickas in till tidningen.

Där kan de skriva allt vad som händer framöver och vad de gör för pengarna man betalar in till klubben. Hur ofta de sladdar, aktiviteter osv. Kanske ge ett annat synsätt på klubbarna och därmed fler medlemar?