När jag körde min ZRT 600 -96 första gången så kände jag direkt att han inte drog iväg som jag tyckte han skulle göra. Visst drog den iväg, men man fick hålla in gasen ett tag innan han for. Tomgången låg då på ca 3-400 varv. Efter att man kört ett tag så gick också tomgången upp till ca 1000 varv och då drog den också ifrån betydligt bättre.
Så har det varit fram till idag. Inatt kom det lite mer än 1dm nysnö och självklart så ville man ut och köra. Den fick stå och "goa" sig lite först för att bli varm innan jag skulle ut och köra. När jag kört ett tag så märkte jag att han aldrig ville dra iväg som han gjort tidigare (även fast jag höll in gasen), så jag tänkte köra in den. Då började han inte alls svara på någon gas, han gick, men det gick verkligen inte fort. Det var som att så fort jag tryckte in gasen så började den blöddra, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det här.
Väl framme så drog jag fort som attan upp stiften och märkte att det mittersta och det närmast variatorerna var snustorra, medan det 3:e var normalt.
Vad kan detta bero på? Kan det var så att han drar tjuv luft?
Mvh
Quad
Så har det varit fram till idag. Inatt kom det lite mer än 1dm nysnö och självklart så ville man ut och köra. Den fick stå och "goa" sig lite först för att bli varm innan jag skulle ut och köra. När jag kört ett tag så märkte jag att han aldrig ville dra iväg som han gjort tidigare (även fast jag höll in gasen), så jag tänkte köra in den. Då började han inte alls svara på någon gas, han gick, men det gick verkligen inte fort. Det var som att så fort jag tryckte in gasen så började den blöddra, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det här.
Väl framme så drog jag fort som attan upp stiften och märkte att det mittersta och det närmast variatorerna var snustorra, medan det 3:e var normalt.
Vad kan detta bero på? Kan det var så att han drar tjuv luft?
Mvh
Quad